دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

گسترش توان نظامی یمن در برابر متجاوزان سعودی/ مقاومت علی‌رغم محاصره همه‌جانبه

ارتش‌ رژیم سعودی و متحدان آن در حالی همچنان به تجاوز خود به یمن ادامه می‌دهند که ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور، در حال ارتقای هرچه بیشتر توانایی‌های دفاعی خود هستند.
کد خبر: ۲۷۳۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵ - 13January 2018

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، بیش از هزار روز از آغاز تجاوز رژیم سعودی به یمن می‌گذرد. طی این جنگ هولناک، ده‌ها هزار یمنی شهید، مجروح و زخمی شده‌اند. این در حالی است که همزمان با حملات هوایی و توپخانه‌ای متجاوزان سعودی و متحدان آن‌ها، مزدوران عبدربه منصور هادی در سواحل جنوبی و بخشی از ناحیه مرکزی یمن نیز با استفاده از پشتیبانی هوایی سعودی‌ها، مناطقی را تحت تصرف خود درآورده‌اند.

با وجود حملات گسترده رژیم سعودی و مزدوران آن، نیروهای یمنی توانستند در اولین واکنش، علاوه بر جلوگیری از پیشروی نظامی سعودی‌ها از داخل مناطق جنوبی حجاز به سمت شمال یمن، در بخش‌های قابل توجهی از مناطق یمنی تحت اشغال سعودی‌ها (جیزان، نجران و عسیر) پیشروی کنند و نظامیان سعودی را از این نواحی عقب برانند.

گسترش توان نظامی یمن در برابر متجاوزان سعودی/ مقاومت همزمان با محاصره همه‌جانبه
دومین مرحله از واکنش یمنی‌ها که ضمن محاصره شدید هوایی، دریایی و زمینی به اجرا درمی‌آمد، آغاز نبرد موشکی بود. این سلسله عملیات‌ها ابتدا از مناطق واقع در نواحی جنوبی حجاز آغاز و به تدریج به سمت عمق شبه جزیره عربستان کشیده شد. طی هفته‌های گذشته این عملیات‌های موشکی با غافلگیر کردن رژیم سعودی و متحدان آن‌ها، خصوصا امارات، به ریاض و ابوظبی کشیده شد.

کار این حملات موشکی به جایی کشید که حتی کاخ ملک سلمان هنگام برگزاری جلسه وی با مسئولان نظامی سعودی هدف حمله موشکی قرار گرفت و مسئولان امنیتی سعودی، پادشاه رژیم خود را در زیر ساختمان وزارت دفاع آل سعود در ریاض پنهان کردند.

این موضوع به خوبی نشان داد که یمنی‌ها علاوه بر داشتن قدرت موشکی‌ها، در زمینه اطلاعات و رصد اقدامات دشمن نیز بر رژیم سعودی و متحدان آن برتری دارند.

این حملات به ابوظبی پایتخت امارات نیز کشیده شد و نیروگاه هسته‌ای ابوظبی نیز، به رغم تکذیب اماراتی‌ها و متحدان آن‌ها، هدف حمله موشکی قرار گرفت. این حمله کاملا موفقیت‌آمیز بود و بخش‌های مهمی از نیروگاه هسته‌ای ابوظبی در این حمله به شدت آسیب دید.

خشم رژیم سعودی و حامیان آمریکایی آن‌ها از این حملات به حدی بود که آمریکا بدون در نظر گرفتن کشتار و محاصره ملت یمن توسط متحدان خود در ریاض، برای حمایت از آن‌ها، جلسه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل برگزار کرد، تا با اظهارات غیرعلمی نیکی هیلی، نماینده خود در این سازمان بین‌المللی، مدعی شود که این موشک‌ها ساخت ایران هستند.

رد این موضوع توسط کارشناسان نظامی آمریکا، باعث شد یک فضاحت سیاسی و نظامی قابل توجه برای مقامات آمریکایی در عرصه بین‌المللی رخ دهد.

گسترش توان نظامی یمن در برابر متجاوزان سعودی/ مقاومت همزمان با محاصره همه‌جانبه
همزمان با افزایش قدرت و برد حملات موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، که نتیجه بومی‌سازی صنایع نظامی این کشور همزمان با محاصره و تحریم آن توسط آمریکا و رژیم سعودی است، نیروهای یمنی با رونمایی از سامانه پدافندی خود، علاوه بر انهدام دو جنگنده رژیم متجاوز سعودی، که از نوع «اف 15» و «تورنادو» هستند، از توسعه سیستم پدافندی خود به عنوان ابزاری مهم برای تأمین امنیت آسمان این کشور در برابر متجاوزان خبر دادند.

انتظار می‌رود با اعلام خبر گسترش توان پدافندی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، طی روزهای آینده تحولات چشم‌گیرتری را در روند رو به رشد مقاومت یمن در برابر نیروهای متجاوز سعودی و هم‌پیمانان آنان شاهد باشیم؛ موضوعی که نشان خواهد داد بمباران غیرنظامیان یمنی توسط رژیم متجاوز آل سعود و محاصره یمن نخواهد توانست مانع ایستادگی نیروهای یمنی در برابر نیروهای متجاوز شود.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها