امیر باقری در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«دفاع مقدس» باید به جامعه بین الملل معرفی شود

معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح بر ضرورت نشر معارف «دفاع مقدس» در جامعه بین الملل تاکید کرد و گفت:‌ گنجینه «دفاع مقدس» پایان ناپذیر است و باید هر زمان بیش از گذشته برای بهره‌برداری از این گنجینه تلاش کنیم.
کد خبر: ۲۷۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ - 13January 2018

«دفاع مقدس» باید به جامعه بین الملل معرفی شودامیر سرتیپ «محمدحسن باقری» معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس اظهار داشت: «دفاع مقدس» گنجینه‌ای است که از هر زوایه‌ای به آن نگاه بیاندازیم، حرفی برای گفتن دارد.

وی افزود: در دفاع مقدس علاوه بر نقشی که نیروهای نظامی داشتند، مادران، پدران، همسران و مردم نیز در تربیت رزمندگان و پشتیبانی از جبهه‌های جنگ نقش داشتند تا این همکاری‌ها منجر به حماسه آفرینی شود. و علاوه بر این‌ها نهادهایی همچون دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش نیز در دفاع مقدس نقش داشتند.

امیر باقری خاطرنشان کرد: از این رو لازم است تا با انجام پژوهش‌ها و تحقیقات علمی، نیازهای مخاطبین و جامعه در رابطه با دفاع مقدس را شناسایی کنیم و تنها از نگاه خود به ترویج بعد یا ابعادی از دفاع مقدس نپردازیم. این کار موجب می‌شود تا مخاطبین مختلفی را جذب کنیم.

معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر ضرورت نشر ارزش‌های دفاع مقدس در عرصه بین الملل گفت: برای اولین بار در تاریخ ایران، در جریان دفاع مقدس نگاه مدیریتی مبتنی بر اسلام وارد عمل شد و موفقیت به دست آورد.

وی تصریح کرد: بسیاری از فرماندهان ما در دوران دفاع مقدس تحصیلات آکادمیک نظامی نداشتند و باید واکاوی شود که چگونه این فرماندهان با همراهی رزمندگان و مردم، موفق شدند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با یادآوری فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «دفاع مقدس گنجینه است»، گفت: این گنجینه پایان ناپذیر است و باید هر لحظه و هر زمان بیش از گذشته برای بهره‌برداری از این گنجینه تلاش کنیم.

امیر باقری در پایان گفت: نسلی که در دفاع مقدس حماسه آفرید و رشادت‌ها خلق کرد، سن‌هایشان بالا رفته است و فرصت اندک است و در آینده باید به دنبال معدود افراد باقی مانده از دفاع مقدس بود؛ از این رو لازم است ابتدا خاطرات این رزمندگان ضبط و در فرصت مناسب پیاده‌سازی، تدوین و منتشر شود.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار