جاسمی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

در مسیر افزایش توان موشکی از هیچ کشوری واهمه‌ نداریم/ آمریکا قابل اعتماد نیست

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها هیچ‌وقت قابل اعتماد نبودند، گفت: واکنش‌های ضد و نقیض ترامپ در خصوص برجام سند بدعهدی‌های این کشور است.
کد خبر: ۲۷۳۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ - 13January 2018

در مسیر افزایش توان موشکی از هیچ کشوری واهمه‌ای نداریم/ آمریکا قابل اعتماد نیست«سیدقاسم جاسمی» عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس با اشاره به اقدام رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران اظهار داشت: خارج نشدن ترامپ از برجام قابل پیش‌بینی بود؛ چراکه هرگونه تصمیم آمریکایی‌ها در جهت ضربه‌زدن به برجام، بحران‌های داخلی این کشور را تشدید می‌کند و هزینه‌های سیاسی گزافی برای ترامپ به‌بار خواهد آورد.

این نماینده خانه ملت با اشاره به پایبندی جمهوری اسلامی ایران به برجام افزود: همکاری با سازمان انرژی اتمی و تعلیق راکتورها و عدم روند فعالیت غنی‌سازی مصداق صداقت ما در پایبندی به مفاد قرارداد بین‌المللی برجام است، اگر ترامپ به بهانه‌های مختلف از برجام خارج شود، ایران در قبال نقض برجام واکنش قاطع نشان خواهد داد و عدم همکاری ما با آژانس بین‌المللی اتمی و فعال کردن راکتورها کوچک‌ترین اقدام ما خواهد بود.

وی با بیان اینکه برجام قابل تغییر و مذاکره مجدد نیست، افزود: چین، روسیه، انگلیس، فرانسه و آلمان و همچنین سران اتحادیه اروپا همه بر متن قرارداد برجام اذعان دارند و در کنار ایران تاکنون نسبت به تعهد خود در قبال این قرارداد حسن نیت نشان داده‌اند، اما ترامپ برای راضی نگه‌داشتن متحدان خود و به نمایش گذاشتن قدرت، هر ازچندگاهی در مورد برجام اظهار نظر می‌کند.

جاسمی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها هیچ‌وقت قابل اعتماد نبوده‌اند، تصریح کرد: واکنش‌های ضد و نقیض ترامپ در خصوص برجام سند بدعهدی‌های این کشور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزایش توان موشکی ایران را باعث نگرانی غربی‌ها و هرگونه مداخله ترامپ در امور نظامی کشورمان را توجیه‌ناپذیر دانست و خاطرنشان کرد: موضوع موشکی ما قابل مذاکره نیست. ما با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود توان موشکی را بالا می‌بریم و در این مسیر از هیچ کشوری واهمه‌ای نداریم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها