سردار سپهر در نشست خبری:

چهارمین همایش «مدیریت جهادی» 25 دی برگزار می‌شود

دبیرکل چهارمین همایش «مدیریت جهادی» گفت: این همایش روز دوشنبه (25 دی) در سالن همایش‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۷۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ - 13January 2018

چهارمین همایش «مدیریت جهادی» 25 دی برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار «محمدحسین سپهر» دبیرکل چهارمین همایش مدیریت جهادی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: چهارمین همایش مدیریت جهادی روز دوشنبه (25 دی) در سالن همایش‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود. در این همایش، پیام آیت الله نوری همدانی نیز قرائت خواهد شد.

وی ادامه داد: تلاش است در این همایش 10 هزار مدیر جهادی سازماندهی شود.

سردار سپهر همچنین گفت: اعتراضات اخیر به دلیل فقدان مدیریت جهادی در بین کارگزاران و مدیران نظام بود و حاضریم این را از نظر علمی و منطقی نیز اثبات کنیم؛ معضلات اقتصادی رفع نمی‌شود مگر با مدیریت جهادی.

دبیرکل همایش مدیریت جهادی خاطرنشان کرد: امروز در صحنه جنگ نرم و اقتصادی و عرصه تهدیدها و تحریم‌های اقتصادی قرار داریم که برای عبور از این تهدیدها نیازمند مدیریت جهادی هستیم. متاسفانه اکنون نظام مدیریتی ما مخلوطی از نظام‌های غربی، ناقص و ناامیدکننده است.

وی با اشاره به برخی تصورات اشتباه از مدیریت جهادی اظهار داشت: برخی تصور می‌کنند مدیریت جهادی یعنی کار بی‌برنامه و بی‌علم درحالی که به هیچ وجهه این گونه نیست چون مدیریت جهادی در هر شرایطی و برای همه مدیران  و قوای سه گانه امری ضروری است.

دبیر کل همایش ملی مدیریت جهادی در ادامه به اهداف تشکیل انجمن مدیریت جهادی کشور اشاره و گفت: اهداف این انجمن تبیین و عملی کردن تدابیر رهبری در مدیریت جهادی و همچنین مطالبه گری از مسئولین و نیز تولید علم در مراکز علمی و ارائه الگوهای مدیریت جهادی به مسئولین است اما این در حالی است که در دانشگاه های ما چیزی به عنوان مدیریت جهادی تولید نشده بر این اساس با چند دانشگاه در این خصوص صحبت شده تا در این راستا تولید علم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه انجمن مدیران جهادی در حال شناسایی ده هزار مدیر جهادی و معرفی آنها است، ادامه داد: این انجمن در سال 93 در وزارت کشور ثبت شده و هیچ گونه وابستگی هم به نهادهای حکومتی ندارد لذا به راحتی می تواند از مسئولان مطالبه‌گری ‌کند.

سردار سپهر همچنین عنوان کرد: اولین مشکل در راه مدیریت جهادی، عدم درک لازم از ضرورت مدیریت جهادی در دهه چهارم انقلاب است زیرا برخی فکر می‌کنند مدیریت جهادی یک توصیه است در حالی که کلید حل مشکلات است به عبارت دیگر طی این مدت که از عمر انقلاب می گذرد، مجموعه نظام با موانع متعددی در راه تشکیل دولت اسلامی روبرو بوده لذا تنها راه برون رفت از این مشکلات با مدیریت جهادی میسر می شود.

وی تفکر غربی برخی افراد و مسئولین را یکی از مشکلات در حوزه مدیریت جهادی دانست و گفت: عملکرد بد برخی مدیران ارزشی و جهادی باعث شده تصور بدی در ذهن بخشی از جامعه نسبت به کل مدیران جهادی ایجاد شود که باید رفع شود همچنین بی توجهی مسئولان و غفلت آنها نسبت به دغدغه های رهبری نیز از دیگر مشکلات در حوزه مدیریت جهادی است.

دبیر کل همایش ملی مدیریت جهادی با بیان اینکه امروز در صحنه جنگ نرم و اقتصادی، تهدیدات و تحریم های قدرت های استکباری قرار داریم، مدیریت جهادی لازمه پیروزی در این جنگ دانست و ادامه داد: هرکجا در چهار دهه اخیر موفق بودیم بدلیل داشتن مدیریت جهادی بوده است به عنوان مثال اینکه در زلزله کرمانشاه 33 هزار واحد مسکونی تخریب شد و این می توانست به یک بحران تبدیل شود، بواسطه عملکرد جهادی ظرف مدت کوتاهی این مشکل برطرف می شود. 

وی با اشاره به اینکه با اتکاء به علم و عمل جهادی امروز در تعدادی از بخش های مختلف صنایع کشور هم چون صنعت هوا فضا در دنیا نمونه هستیم، بیان داشت: اگر چه رییس جمهورهای دیروز و امروز امریکا قدرت صنایع دفاعی کشورمان را هدف قرار دادند اما این صنعت بواسطه مدیریت جهادی که در آن اعمال می شود، همچنان رو به رشد در مسیر خود حرکت می کند.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه اضافه کرد: موفقیت لبنان و سوریه و عراق در برابر دشمنان نیز به دلیل انتقال فرهنگ مدیریت جهادی به بسیج مردمی این‌کشورها است که در کنار کمک‌های مادی و مستشاری کشورمان، صورت گرفت همچنین امنیت امروز کشور ما نیز مرهون مدیریت و عمل جهادی است.

وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل ما در کشور فساد برخی مدیران است، گفت: ما در تلاشیم دولت‌ها را ترغیب به حمایت از مدیریت جهادی کنیم البته مدیریت جهادی نیازمند شجاعت، دلیری، خط شکنی، خطر پذیری، تلاش زیاد و سرسختانه است.

سردار سپهر تصریح کرد: وقتی در اوج تحریم ها پالایشگاه می سازیم، نشان می دهد بر خلاف عده ای که چشم به بیرون مرزها دارند، باید همچنان نگاه مان به درون کشور باشد تا بتوانیم به راحتی مقابل دشمنان بایستیم؛ از سوی دیگر چنانچه مردم از کارگزاران نظام راضی باشند، باعث افزایش مقبولیت و قدرت در نظام می شود و این می تواند قدرت نرم تولید کند زیراامروز قدرت سخت پایان عمر خود را سپری می کند.

وی تاکید کرد: بنابراین چنانچه دشمن بخواهد از گزینه روی میز و زیر میز سخن بگوید، با مدیریت جهادی هم چون دوران دفاع مقدس می توان مقابل آنها ایستاد.

سردار سپهر افزود: این همایش با شعار «مدیریت جهادی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی و پیشرفت کشور» برگزار می شود و همانند سه دوره قبل از ۳۰ مدیر جهادی تقدیر به به عمل می آید.

انتهای پیام/231       

نظر شما
پربیننده ها