رزمنده واحد تخریب لشکر ۲۱ امام رضا (ع):

بلوغ فکری شهدای جوان برگرفته از اندیشه‌های تربیتی امام خمینی (ره) بود

«حمید جهانگیر فیض‌­آبادی» گفت: تعدادی از شهدای نوجوان و جوان دفاع مقدس تحت تربیت مقتدی و مولای‌شان، قبل از بلوغ شرعی به بلوغ فکری رسیده بودند و در عملیات‌های «کربلای ۴» و «کربلای ۵» مظلومانه و مقتدارانه به تکلیف الهی که مورد تأکید امام‌شان بود عمل کردند.
کد خبر: ۲۷۳۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴ - 13January 2018

خبر مربوط به نشست امروز رزمندگان تخریب است///بلوغ فکری شهدای جوان برگرفته از اندیشه های تربیتی امام خمینی(ره) بود

به گزارش دفاع پرس از مشهد، به منظور پاسداشت یاد و خاطره شهدای عملیات «کربلای ۵» به خصوص تخریب‌چی و غواص «گردان نوح» لشکر ۲۱ امام رضا (ع) شهید «جواد دهقان»، محفل انس رزمندگان تخریب لشکر ۲۱ امام رضا (ع) با حضور جمعی از پیشکسوتان تخریب به میزبانی خانواده این شهید والامقام امروز (شنبه) در حسینیه امام حسن مجتبی (ع) مشهد برگزار شد.

این مراسم با قرائت حدیث شریف کساء توسط تخریب‌چی جانباز و قاری بین‌­المللی قرآن کریم «محمد محمدی» آغاز شد.

در ادامه «حمید جهانگیر فیض‌­آبادی» از رزمندگان واحد تخریب و غواص لشکر ۲۱ امام رضا (ع) در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه، برگزاری جشن تکلیف برای بهترین فرزندان این مرز و بوم است که شاید تعدادی از آن‌ها در آن روز‌های حماسه و ایثار هنوز به بلوغ شرعی نرسیده و یا تازه به این بلوغ رسیده بودند.

وی افزود: نوجوانان و جوانان ۱۳ تا ۱۹ ساله‌­ای که تحت تربیت مقتدی و مولای‌شان، قبل از بلوغ شرعی به بلوغ فکری رسیده بودند و در عملیات­‌های «کربلای ۴» و «کربلای ۵» مظلومانه و مقتدارانه به تکلیف الهی که مورد تأکید امام‌شان بود عمل کردند. امامی که خود به تکلیف عمل کرده بود و می­ فرمود: «تکلیف ما را حضرت سیدالشهداء (ع) مشخص کرده­‌اند».

این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: تعدادی از این غواصان در عملیات­‌های «کربلای ۴» و «کربلای ۵» در میان آب‌های خروشان و وحشی اروند، با گلوله‌های ۲ زمانه تیربار ضدهوایی دشمن آسمانی شدند و بقیه نیز با رهروی راه پرفروغ آن یاران سفر کرده، در انتظار شهادت هستند.

فیض‌­آبادی در ادامه تصریح کرد: هر ۲ گروه اوج گرفته و بازمانده از قافله شهدا، چون به تکلیف عمل کرده‌­اند، سربلند تاریخ هستند و قرآن کریم در وصف‌شان می‌فرماید: «... فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا».

در ادامه این مراسم، حجت‌­الاسلام «جواد نظافت» از اساتید حوزه علمیه مشهد و از رزمندگان غواص و تخریب‌چی عملیات «کربلای ۴» و «کربلای ۵»، ضمن بیان خاطراتی از برادر شهید خود «رضا نظافت» فرمانده شهید واحد تخریب لشکر ۲۱ امام رضا (ع)، جای فرهنگ جبهه و شهیدان را در زندگی روزمره کنونی مردم و مسئولین نظام خالی دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود علت اصلی حضور تعدادی از جوانان کشورمان را در اغتشاشات اخیر، کم­ کاری رزمندگان بازمانده دفاع مقدس و عدم انتقال فرهنگ ناب جبهه به آن‌ها عنوان کرد.

همچنین در ادامه، «محسن حسینی‌پویا» عضو شورای اسلامی شهر مشهد و از رزمندگان غواص و تخریب‌چی لشکر ۲۱ امام رضا (ع) در دوران دفاع مقدس، با بیان خاطراتی از عملیات‌­های «کربلای ۴» و «کربلای ۵»، دلاوری­‌های گردان غواصی را روایت کرد و از سختی مأموریش در این ۲ عملیات مطالبی را بیان کرد.

«عباس آرانیان» مدیر اجرایی انجمن راویان فتح رضوی و از همرزمان غواص شهید «جواد دهقان» نیز چهارمین راوی این مراسم بود. وی ضمن بیان خاطراتی را از این شهید والامقام به گوشه‌ای از فعالیت‌­های انجمن راویان فتح رضوی اشاره کرد.

این مراسم با ذکر مصیبت سید و سالار شهیدان توسط «حسین پیرزاد» از رزمندگان تخریب‌چی لشکر ۲۱ امام رضا (ع) پایان یافت.

شایان ذکر است از واحد تخریب لشکر ۲۱ امام رضا (ع) برادران «امیر نظری ناظرمنش»، «هادی عباسی»، «رحیم حسینی فاخر»، «محمدرضا اسماعیل­‌زاده»، «سیدمحمد طبسی»، «مهدی مسئله گویان»، «محمد روحی»، «تقی پسنده‌منش»، «مسعود احمدیان»، «حمزه سیدآبادی»، «غلام­‌علی تقوایی»، «موسوی بایگی»، «غلام­‌حسین احمدی»، «حسن شاد»، «صفرعلی تشکری»، «علی چدانی»، «سیدهادی مشتاقیان»، «وحید نجفی»، «علی هزاره»، «مصطفی کاظمی»، «ذبیح­‌الله یوسفیان»، «علی وکیلی»، «مجید غفوری»، «حسین ضمیری»، «حسین فیله‌کش»، «جباری»، «فنی‌زاده»، «حسین‌زاده»، «سرچاهی»، «حاجی لکزایی»، «بخشی»، «دائی»، «سیفی»، «حسنی» و «محمدپور» در عملیات «کربلای ۵» به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها