رضایی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

ترامپ نمی‌تواند برای جمهوری اسلامی تعیین تکلیف کند/ عدم تاثیر برجام در بهبود شرایط اقتصادی کشور

نماینده مجلس شورای اسلامی برجام را توافقی بی‌تاثیر در شرایط اقتصادی کشور دانست و گفت: ترامپ نمی‌تواند برای جمهوری اسلامی تعیین تکلیف کند.
کد خبر: ۲۷۳۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ - 13January 2018

خروج آمریکا از برجام باعث خوشحالی ایران است/ در صورت نیاز به یمن کمک خواهیم کرد«محمدابراهیم رضایی» عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس ضمن محکوم کردن شروط زیاده‌خواهانه رئیس‌جمهور آمریکا در جهت تداوم برجام اظهار داشت: عدم مداخله در امور داخلی ایران از همان ابتدای تنظیم قرارداد بین‌المللی برجام، توسط مسئولان امور خارجه کشورمان مورد تاکید بود و ترامپ نه‌تنها در جهت حفظ برجام بلکه تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند برای جمهوری اسلامی تعیین تکلیف کند.

این نماینده خانه ملت عکس‌العمل‌های رئیس‌جمهور آمریکا در مورد برجام را عملیات روانی در جهت متقاعد کردن مسئولان نظام ایران برای توقف افزایش توان موشکی عنوان کرد و افزود: ترامپ و اتحادیه اروپا بر حفظ برجام اتفاق‌نظر دارند اما آمریکا با تظاهر به لغو کردن این قرارداد تلاش می‌کند تا با تحت فشار قرار دادن ایران، ما را مجبور به عقب‌نشینی از موضع خود که همان افزایش توان موشکی است، کند.

وی با بیان اینکه برجام تاکنون برای جمهوری اسلامی هیچ دستاوردی نداشته است، خاطرنشان کرد: قرار بود با امضای این قرارداد تمام تحریم‌ها علیه ایران برداشته شود، اما نه‌تنها برجام هیچ اثری در بهبود وضعیت اقتصادی ما نداشت، بلکه روز به‌روز مورد تحریم بیشتری قرار گرفتیم.

رضایی گفت: پایبندی ما به توافق برجام ریشه در اعتقادات و دستورات اسلام مبنی بر وفای به عهد دارد و این امر به آن معنا نیست که ما به آن مشتاق هستیم. خارج شدن آمریکا از برجام باعث خوشحالی ما خواهد بود و با خروج او از برجام ایران هم به این قرارداد خاتمه خواهد داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به ادعای سازمان ملل مبنی بر محکوم‌ کردن ایران به دلیل ارسال تجهیزات جنگی به یمن تصریح کرد: نه‌تنها ایران بلکه هیچ کشور مسلمان دیگری امکان این را ندارد که به مردم بی‌دفاع یمنی کمک کند. این کشور از راه دریا،‌ زمین و هوایی مورد محاصره دولت جنایتکار آل‌سعود است و غربی‌ها هم این نکته را به‌خوبی می‌دانند، لذا تمام این اتهامات علیه ایران به مظور جنجال‌آفرینی است.

رضایی با اشاره به رسالت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مظلومین خاطرنشان کرد: رزمندگان ایرانی به درخواست رسمی مقامات عراق و سوریه در این 2 کشور به منظور مقابله با داعش حضور یافتند و چنانچه دولت یمن هم از ایران کمک بخواهد ما پاسخ مثبت خواهیم داد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها