مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان خبر داد؛

بازگشت پرستوی مهاجر و جاویدالاثر جنوب پس از 35 سال به وطن

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان گفت: پیکر پاک یکی از شهدای جاویدالاثر بندر ماهشهر استان خوزستان پس از ۳۵ سال شناسایی شد و به خاک وطن بازمی‌گردد.
کد خبر: ۲۷۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲ - 13January 2018

بازگشت پرستوی مهاجرو جاویدالاثر جنوب پس از 35 سالبه گزارش دفاع پرس از خوزستان، سردار «محمد  علی‌پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان امروز و در حاشیه جلسه هم‌اندیشی با ایثارگران استان، اظهار داشت: پیکر پاک و مطهر شهید «امرالله احمدی» یکی از شهدای جاویدالاثر بندر ماهشهر که در عملیات والفجر مقدماتی به شهادت رسیده بود، پس از 35 سال دوری و غربت، شناسایی و به خاک وطن بازمی‌گردد.

وی افزود: این پرستوی خونین بال دوران هشت سال دفاع مقدس که پیکر مطهرشاز جمله 14 شهید تازه تفحص شده‌ای است که در روزهای گذشته شناسایی شده‌اند، بزودی وارد خاک خوزستان خواهد شد و در کنار همرزمانش خواهد آرمید.
 
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان گفت: به منظور هماهنگی برای مراسم تشییع پیکر پاک این شهید عزیز، امروز جلسه‌ای نیز در فرمانداری ماهشهر برگزار می‌شود و به‌ زودی جزئیات برنامه‌ها به اطلاع ملت شریف ایران به ویژه مردم ولایتمدار و شهیدپرور استان خوزستان خواهد رسید.
 
امرالله احمدی 30 فروردین ماه سال 1345 دیده به جهان گشود، این دلیر مرد خوزستانی در تاریخ هجدهم بهمن ماه سال 1361 در عملیات والفجر مقدماتی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و نام خود را در دفتر 23 هزار شهید گلگون کفن استان خوزستان ثبت کرد.
 
احمدی در سن 16 سالگی در منطقه عملیاتی شیب نیسان در عراق به شهادت رسید و پیکر پاکش از آن زمان تاکنون بی‌نام و نشان بود.
 
سردار علی‌پور از همه خانواده های معظم شهدا، رزمندگان، ایثارگران و عموم اقشار استان خواست که در مراسم استقبال از این پرستوی مهاجر شرکت کنند و بار دیگر عهد و پیمان‌شان را با شهدای وطن مستحکم‌تر کنند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار