اصغر مسعودی:

نباید در راستای تئاتر کودک و نوجوان کوتاهی کرد

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه انتقال الگوی‌های ایرانی ـ اسلامی به کودکان نیازمند نگاه مدبرانه است، بهترین راه آن را از طریق سرمایه‌گذاری بر تئا‌تر کودک و نوجوانان دانست.
کد خبر: ۲۷۳۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴ - 13January 2018

نباید در راستای تئاتر کودک و نوجوان کوتاهی کردبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، اصغرمسعودی نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از وضعیت تئا‌تر کودک و نوجوانان در کشور، اظهار داشت: با توسعه تئا‌تر کودک و نوجوان می‌توان آینده فرهنگی کشور را به نحو کارشناسانه‌ای رقم زد بنابراین نباید دراین راستا کوتاهی کرد.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از قهرمانانی که امروز به کودکان معرفی می‌شوند در شرایطی با فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی ما فاصله بسیار دارند که ما خود از نظر محتوای فرهنگی بسیار غنی هستیم، اما از این غنای فرهنگی ناب کشورمان به نحو مطلوب برای تربیت کودکانمان بهره نمی‌بریم.

وی ادامه داد: تربیت کودکان در اسلام دارای اهمیت ویژه و خاصی است، زیرا تربیت افراد در سنین و نونهالی شکل می‌گیرد و از همین رو ارائه الگوی خاص برای آن‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است بنابراین باتوجه به اینکه کودکان ما دارای سطح فکری بالا هستند برای درک مفاهیم فرهنگی در این زمینه باید الگو مناسبی در نظر گرفته شود.

مسعودی با بیان اینکه جلوگیری از شبیخون فرهنگی فضای مجازی با نگاه ویژه به تئا‌تر کودک امکان پذیراست، گفت: انتقال الگوی‌های ایرانی ـ اسلامی به کودکان نیازمند نگاه مدبرانه است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یادآورشد: سرمایه‌گذاری بر روی تئا‌تر کودک و نوجوانان می‌تواند بستر مناسبی برای پرورش استعداد‌های کودکان ما تلقی شود و از همین رو در بسیاری از کشور‌ها برای انتقال فرهنگ کشورشان نگاه ویژه به ابزار‌های فرهنگی همچون تئا‌تر کودکان دارند تا بتوان مفاهیم فرهنگی را در اعماق ذهن کودکان بگنجانند.

انتهای پیام/ 115

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار