پیکر پاک شهید فرزاد سمالی پس از ۳۴ سال شناسایی شد

پیکر پاک و مطهر یکی دیگر از شهدای جاویدالاثر شهرستان گتوند استان خوزستان پس از ۳۴ سال شناسایی شد.
کد خبر: ۲۷۳۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱ - 13January 2018

پیکر پاک شهید فرزاد سمالی پس از ۳۴ سال شناسایی شدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، پیکر پاک و مطهر یکی از شهدای جاویدالاثر شهر ترکالکی از توابع شهرستان گتوند استان خوزستان که در عملیات خیبر به فیض شهادت نائل آمده بود پس از 34 سال شناسایی شد و به آغوش وطن بازمی‌گردد.

این کبوتر سبکبال دوران هشت سال دفاع مقدس «شهید فرزاد سمالی» نام دارد که پیکر مطهرش از جمله 14 شهید تازه تفحص شده‌ای است که پس از گذشت سال‌ها غربت و بی‌نشانی در روزهای گذشته شناسایی شده‌اند.

به‌زودی جزئیات برنامه‌های استقبال، وداع و تشییع پیکر مطهر شهید فرزاد سمالی از شهدای عملیات خیبر شهر ترکالکی از توابع شهرستان گتوند به اطلاع ملت شریف ایران به ویژه مردم ولایتمدار و شهیدپرور استان خوزستان می‌رسد.

شهید فرزاد سمالی فرزند ولی در روز نهم اردیبهشت ماه سال 1347 در شهر ترکالکی گتوند دیده به جهان گشود که در دوران هشت سال دفاع مقدس پای به پای رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و به نبرد با دشمنان پرداخت.

این دلیر مرد خوزستانی پس از حضور در جبهه‌ها در تاریخ نهم اسفند ماه سال 1362 در عملیات خیبر شربت شهادت نوشید و عندربهم یرزقون شد ولی پیکر پاکش از آن زمان تاکنون بی‌نام و نشان بود.

شهید فرزاد سمالی در سن 15 سالگی به فیض شهادت نائل آمد و جاویدالاثر شد ولی یادبودی برای ایشان در امامزاده محمد ابن زید(ع) شهر ترکالکی بنا نهادند که مونس خانواده شده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار