مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس زنجان خبر داد؛

پیشرفت 40 درصدی مرکز فرهنگی دفاع مقدس زنجان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس زنجان گفت: ساخت پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس زنجان 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۲۷۳۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ - 14January 2018

دیدار مدیر کل حفظ آثار استان زنجان با استانداربه گزارش دفاع پرس از زنجان، سرهنگ پاسدار «قاسم محمدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس زنجان صبح امروز با «اسدالله درویش امیری» استاندار زنجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار سرهنگ محمدی با اشاره به اهداف و ماموریت‌های بنیاد در راستای حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: یکی از راه‌های انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده کشور احداث مراکز فرهنگی دفاع مقدس است که استان زنجان نیز از این امر مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه ساخت پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس زنجان 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: برای ساخت و تکمیل این پروژه نیاز به مساعدت استاندار و استفاده از اعتبارات استانی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس زنجان احداث مراکز فرهنگی دفاع مقدس را ضروری دانست و افزود: برای انتقال فرهنگ غنی دفاع مقدس و مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام می‌طلبد تا تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای تکمیل این پروژه پای کار بیایند.

محمدی تصریح کرد: شکل گیری و احداث این مراکز در استان‌ها جایگاه ملی و فرا دستگاهی دارد که باید با مشارکت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی احداث شود.

وی مراکز فرهنگی دفاع مقدس را محل متمرکزی به منظور حفاظت و نمایش یادگاران و آثار باقیمانده از رشادت رزمندگان، مردم و نیروهای مسلح در دوران هشت سال دفاع مقدس عنوان و خاطرنشان کرد: نمادهایی از ایثار، فداکاری و مقاومت ملت ایران در دوران دفاع مقدس برای نسل‌های آینده در این مراکز جمع آوری و به نمایش گذاشته می شود.

پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان زنجان از سال 88 در زمینی به مساحت 22.5 هکتار در اراضی گاوازنگ زنجان کلنگ‌زنی شد و تاکنون طرح مطالعاتی و نقشه برداری مجموعه به پایان رسیده و ساختمانی به وسعت 5200 مترمربع زیربنا در سه طبقه احداث شده که برای تکمیل پروژه بیش از 5 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

در ادامه استاندار زنجان با بیان اینکه انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل آینده و بالنده کشور امری ضروری است، گفت: باید کمک شود تا مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان نیز همچون سایر استان های کشور به بهره برداری برسد.

در پایان حکم مسئولیت استاندار به عنوان رئیس هیئت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان تقدیم وی شد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار