عثمانی در گفت‌وگو با دفاع پرس تاکید کرد؛

اخراج بازرسان آژانس اتمی از ایران در صورت نقض برجام

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر برجام از سوی آمریکایی‌ها نقض شود، ما آمادگی این را داریم که بازرسان آژانس انرژی اتمی را از کشور اخراج و فعالیت‌های هسته‌ای خود را با سرعت بیشتری شروع کنیم.
کد خبر: ۲۷۳۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ - 14January 2018

اخراج بازرسان آژانس اتمی در گرو نقض برجام«محمدقسیم عثمانی» عضو هیات رئیسه و نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌‌جمهور آمریکا مبنی بر تشدید تحریم‌ها علیه ایران اظهار داشت: درحالی‌که مشاوران ارشد دولت آمریکا درصدد هستند تا ترامپ را متقاعد کنند که نتیجه برجام برای حفظ امنیت آمریکا و اروپا ضروری است؛ اما رئیس‌جمهور بی‌خرد این کشور تلاش می‌کند به هر طریقی نقض برجام کند.

عثمانی افزود: بدعهدی‌های آمریکایی‌ها نه‌تنها به ایران بلکه در جوامع بین‌المللی هم ثابت شده است؛ چراکه منفعت‌طلبی اولویت اول آن‌هاست.

وی با بیان اینکه اگر ترامپ برجام را لغو کند بازرسان آژانس اتمی را از ایران اخراج خواهیم کرد، گفت: در شرایطی ترامپ در جهت حفظ برجام برای ما خط و نشان می‌کشد که ما برای نشان دادن حسن نیت خود در قبال برجام، غنی‌سازی را متوقف کردیم. اگر برجام از سوی آمریکایی‌ها نقض شود، ما آمادگی این را داریم که بازرسان آژانس انرژی اتمی را از کشور اخراج و فعالیت‌های هسته‌ای خود را با سرعت بیشتری شروع کنیم.

این نماینده خانه ملت با اشاره به اینکه تحریم و تهدیدات آمریکایی‌ها برای کشور ما موضوع تازه‌ای نیست، ادامه داد: یکی از تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال شد، حدود 22 سال قبل در زمان «کلینتون» رئیس‌جمهور وقت آمریکا در موضوع نفتی بود که به موجب آن شرکت‌های نفتی آمریکایی از سرمایه‌گذاری در طرح‌های نفت و گاز ایران منع شده بودند. در شرایطی این تحریم‌های آمریکا علیه  کشور ما اعمال شد که نه موضوع موشکی مطرح بود و نه موضوع هسته‌ای.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار