مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور:

بسیاری از قوانین جامعه ایثارگری غیرکاربردی، متعارض و بی‌خاصیت است

«غلامرضا یاوند عباسی» گفت: برای جامعه ایثارگران در کشور قانون کم نداریم، البته متاسفانه بخش اعظم آن قوانین غیرکاربردی، متعارض و بی‌خاصیت و قوانینی است که زمان آن‌ها گذشته و امروز کاربرد ندارد، قوانینی هم که برای خدمت‌رسانی وجود دارند خالی از مشکل نیستند.
کد خبر: ۲۷۳۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱ - 14January 2018

به گزارش دفاع پرس از ساری، «غلامرضا یاوند عباسی» بخش اعظم قوانین مربوط به ایثارگران غیرکاربردی، متعارض و بی‌خاصیت استمسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور، امروز (یک‌شنبه) در جلسه هماهنگی امور ایثارگران استان مازندران اظهار داشت: قوانین و مقررات کنونی برای ایثارگران، نارسا و تبعیض آمیز است و بسیاری از مفاد آن کاربردی نیست و فقط روی کاغذ نوشته شده است.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: برای بازنگری درست این قوانین و مقررات لازم است دستگاه‌های مرتبط از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان امور استخدامی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور حضور داشته باشند.

وی تفسیرپذیری را مهم‌ترین ضعف قوانین و مقررات کنونی برای جامعه ایثارگران دانست و گفت: متأسفانه بعضی از کارشناسان و مدیران با نگاه به جیب دستگاه خودشان، تفسیر خلاف قاعده انجام می‌دهند.

یاوند عباسی افزود: قانون جامع خدمات رسانی به جامعه ایثارگران که در دولت دهم در مجلس شورای اسلامی مصوب شده بود در دولت یازدهم ابلاغ و قانون آن عملیاتی شد.

مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور یکی دیگر از خدمات دولت به ایثارگران را تدوین سند راهبردی خدمات به رزمندگان برشمرد و افزود: یکی دیگر از ریل گذاری‌های دولت تشکیل شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود که شخص رییس جمهور، رئیس این شورا است.

مشاور وزیر کشور همچنین با اشاره به وجود مشکل در اجرای قوانین و مقررات جامعه ایثارگری در سازمان‌ها و نهاد‌های مشمول سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، گفت: تمامی مجموعه‌هایی که از طریق این اصل به بخش خصوصی واگذار می‌شوند، باید نسبت به اجرایی شدن قوانین و مقررات ایثارگری پایبند باشند.

خاطرنشان می‌شود، بر اساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، دولت باید تمامی تصدی‌گری‌های خود را در بخش‌های غیرحاکمیتی به بخش خصوصی واگذار کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار