عکس/ آقازاده‌ی سردار صفوی در آغوش پدر

هیات دولت، وزارت سپاه را مامور تأسیس قرارگاهی بنام «صراط الستقیم» کرد و مسئولیت این قرارگاه با حکم وزیر وقت سپاه به «سردار صفوی» محول گردید.
کد خبر: ۲۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵ - 08September 2014

عکس/ آقازاده‌ی سردار صفوی در آغوش پدر

به گزارش دفاع پرس، «سید مهرداد صفوی»  (که در سال های دفاع مقدس با نام «سید محسن صفوی» شناخته می شد) به سال ۱۳۳۳هجری شمسی در روستای «همام» (استان اصفهان) متولد شد. وی و برادرش «سید یحیی(رحیم) صفوی» از مبارزان برجسته و شاخص علیه رژیم شاه در استان اصفهان به شمار می رفتند. او پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با مدرک مهندسی راه و ساختمان، جامهی سبز پاسداری از نهضت روح الله بر تن کرد. مدتی پس از آغاز جنگ تحمیلی، با توجه به لزوم شرکت گسترده تر دولت در جنگ، هیات دولت به منظور پشتیبانی فعال تر از جنگ، طبق مصوبهای، وزارت سپاه را مامور تأسیس قرارگاهی بنام «صراط الستقیم» کرد تا از توان وزارتخانهها در امر جنگ به نحو مطلوب تری استفاده کند. مسئولیت این قرارگاه با حکم وزیر وقت سپاه به «سید محسن»محول گردید.
مقدر چنین بود که پس از عملیات کربلای ۵ ، «سید مهرداد صفوی»  به تاریخ 18 اسفند ماه ۱۳۶۵ بال در بال ملائک گشود. تصویری که پیش رو دارید، سردار شهید صفوی و فرزند خردسالش را به ثبت رسانده است.

نظر شما
پربیننده ها