مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبر داد؛

برگزاری 2 هزار یادواره شهید دانش‌آموزی در مازندران

مدیرکل آموزش‌ و پرورش مازندران گفت: دو هزار یادواره شهید با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دو هزار مدرسه استان مازندران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۷۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ - 14January 2018

برگزاری 2000 یادواره شهید دانش آموزی در مازندرانبه گزارش دفاع پرس از مازندران، «سیدعلی قاسمی» مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دو هزار مدرسه و دو هزار شهید مازندران در روستای شهیدآباد بهشهر با بیان اینکه نابودی هر پدیده گاهی از بیرون و درون اتفاق می‌افتد، به روند فروپاشی نظام طاغوت پرداخت و اظهار داشت: انقلاب اسلامی پدیده‌ای را به نام نظام جمهوری اسلامی به وجود آورد که در تمام ساختارهای ایران حاکم شد.

وی قدرت ایران اسلامی را در تضاد با منافع ابرقدرت‌ها توصیف کرد و به تبیین شرایط سالهای اولیه انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: بسیاری از ابرقدرت‌ها که با قدرت گرفتن نظام جمهوری اسلامی ایران حیات خود را درخطر می‌دیدند به صدام حسین مأموریت دادند که به خاک ایران حمله کند.

قاسمی با اشاره به اینکه برنامه ابرقدرت‌ها نابودی نظام جمهوری اسلامی در سال‌های اولیه شکل‌گیری بود، ادامه داد: حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی در زمانی که هنوز نیروهای مسلح به انسجام کامل دست نیافته بودند و سپاه و بسیج شکل نگرفته بود موجب حفظ انسجام، حیات و مصون ماندن کشور از فروپاشی شد.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش مازندران با تأکید بر اینکه مردم با رهبری امام تمامیت ارضی کشور را حفظ کردند، تصریح کرد: شهیدان با ایثار و جان‌فشانی خود دشمن را برای رسیدن به اهداف خود مأیوس کردند.

وی به روند تاریخی جنگ‌ها در ایران پرداخت و یادآور شد: در طول تاریخ ایران هر جنگی علیه حاکمیت مرکزی ایران شکل گرفت بخشی از خاک کشور جدا شده بود و این در حالی است که تنها در هشت سال جنگ تحمیلی خاکی از کشور جدا نشد و این امر با جان فشانی شهدا رخ داد.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش مازندران با بیان اینکه گرامی‌داشت یاد شهیدان کمتر از شهادت نیست، عنوان کرد: ملتی که حمیت و غیرت از میهمن خود جوانمردانه دفاع کند هرگز دشمن طمع حمله به آن را ندارد و در گام‌های نخستین زمین‌گیر می‌شود.

قاسمی با تأکید بر اینکه به هر دلیل نباید از دفاع نظام جمهوری اسلامی و خاک میهن غافل بود، خاطرنشان کرد: اگر از این مسئله غفلت کنیم و نظام جمهوری اسلامی آسیب ببیند یا خاک میهن درگرو دشمن قرار گیرد ما برای همیشه تاریخ پاسخی نخواهیم داشت.

این مسئول با اشاره به وجود ۲ هزار و ۱۰۰ شهید در آموزش‌ و پرورش مازندران گفت: تعداد هزار و ۷۱۶ شهید دانش‌آموز و بیش از ۳۰۰ شهید نیز از معلمان و جامعه فرهنگی استان بودند.

وی به برپایی یادواره شهدا در مدارس استان اشاره کرد و بیان داشت: ۲ هزار یادواره به نام ۲ هزار شهید استان در مدارس مازندران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها