رد کلیات لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم در کمیسیون قضایی مجلس

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: کلیات لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریست پس از اظهارات موافقان و مخالفان در کمیسیون قضایی رد شد.
کد خبر: ۲۷۳۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴ - 14January 2018

رد کلیات لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم در کمیسیون قضایی مجلسبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌ کریم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: در این جلسه لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم در کمیسیون مطح شد و پس از صحبت‌های موافقان و مخالفان لایحه کلیات آن از سوی اعضای کمیسیون رد شد.

وی افزود: من این لایحه را مغایر با اصل 158 قانون اساسی می‌دانم و معتقدم به خاطر اینکه دارای ماهیت قضایی است باید توسط قوه قضاییه تنظیم شود نه وزارت اقتصاد و دارایی و حتی با طرح برای آن هم در کمیسیون مخالف بودم و البته این لایحه به خاطر مغایرت با آرمان‌های انقلاب نیز در کمیسیون رأی نیاورد.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: این لایحه ماهیت استعماری دارد به این معنا که و تروریسمی که مد نظر کشورهایی همچون آمریکا هست باید توسط ایران محکوم شود. آنها منافقین و سلطنت طلب‌ها را تروریست نمی‌دانند و در مقابل نیروهای حزب‌الله را تروریست می‌دانند.

نوروزی خاطرنشان کرد: ما مخالف تروریسم هستیم و از نظر ما محکوم است اما اگر بنا بر این باشد که ما تروریسم را محکوم کنیم و مصادیق از طرف آنها معین شود، این کار درست نیست. 

وی افزود: همچنین در جلسه امروز کلیات طرح اصلاح قانون مبارزه با پولشویی نیز در کمیسیون تصویب شد و 5 ماده از آن نیز به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در مصوبه امروز در خصوص این طرح مقرر شد تا شورای سیاست‌گذاری مبارزه با پولشویی با عضویت وزرای اقتصاد، دادگستری، وزیر امور خارجه، صنعت و اطلاعات و رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان بازرسی کل کشور تشکیل شود.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار