وحید جلیلی در پاسداشت ابوالفضل سپهر:

غیرت «ابوالفضل سپهر» به مادران شهدا/ محققین به وجه مردمی هنر بپردازند

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره عمار با تاکید بر توجه بر وجه مردمی هنر، گفت: سرفصل هنرمندان مردمی در انقلاب اسلامی شهرستان‌ها که در محیط پیرامونی خود تاثیر گذاشته‌اند باید در دستور کار محققین قرار گیرد.
کد خبر: ۲۷۳۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹ - 14January 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، چهلمین شب شاعر پاسداشت زنده یاد «ابوالفضل سپهر» شاعر کشورمان بعد از ظهر امروز (یکشنبه، ۲۵ دی ماه) با حضور گلعلی بابایی، حسین قرایی، مصطفی محدثی‌خراسانی، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، رحیم چهره‌خند، حمید داودآبادی، احمد بابایی، میلاد عرفان‌پور، وحید جلیلی، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر و مسعود ده‌نمکی در نخلستان اوج برگزار شد.

«وحید جلیلی» رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره عمار در ادامه این مراسم اظهار داشت: من از نزدیک رفاقت و آشنایی با ابوالفضل سپهر نداشتم اما ایشان را بعضی وقت‌ها در نماز جمعه می‌دیدم و قبلاً فیلم‌های او را در تلویزیون دیده بودم.

وی گفت: ایشان یکی از بازیگران محبوب تلویزیون بود. «روزهای گرم تابستان» یکی از کارهای خوب وی بود. جا دارد تلویزیون به جای اینکه به سلطنت‌طلبان بهاء دهد به این افراد بپردازد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره عمار تصریح کرد: امروز آدم‌های که در سیاست نان ایثارگری را می‌خورند وقتی قدرت رسانه‌ای را به دست می‌گیرند با حقارت نفسانی به پادوهای فیلم فارسی تبدیل می‌شوند.

جلیلی تاکید کرد: خوب است تلویزیون در آرشیو خودش بازنگری انجام دهد و کارهای خوب و خاطره‌انگیز را بازپخش کند تا مشخص شود امروز از لحاظ محتوایی و فنی رسانه ملی چه جریان انحطاط و نزولی را پیش گرفته است.

وی با اشاره به شخصیت ابوالفضل سپهر گفت: اولین تصویری که از ابوالفضل سپهر در ذهن من است مربوط به بازی ایشان در تلویزیون است. درباره شخصیت سپهر از دوستان نزدیک وی تحقیق کردم و متوجه شدم او آدمی متفاوت و نسبت به خانواده شهدا غیرتمند بود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره عمار با تاکید بر لزوم پرداختن به وجه مردمی بودن هنرمندان افزود: سرفصلی درباره هنرمندان مردمی انقلاب اسلامی در شهرستان‌ها که شاید هنرشان خیلی استاندارد نبوده اما در محیط پیرامونی خود تاثیر گذاشته‌اند باید در دستور کار محققین قرار گیرد.

جلیلی گفت: در جریان دفاع مقدس بیش از 200 نقاش مردمی وجود داشته که به طور خودجوش تصاویر شهدا را نقاشی می‌کردند و در خط مقدم جبهه حضور پیدا می‌کردند. تعداد زیادی از این هنرمندان به شهادت رسیده و تعداد دیگری نیز امروز وجود دارند که زبان گویای انقلاب بودند. کسی نمی‌داند شعرهای روزهای انقلاب دقیقاً توسط چه کسی سروده شده اما تاثیر آن‌ اشعار در تهیج مردم بی بدیل بود پس هنر مردمی در انقلاب ارزشمند بوده است.

وی اظهار داشت: توجه به ادبیات بومی و تلفیق آن با ادبیات انقلابی کاری بود که سپهر انجام داده است. اما امروز یک سکولاریزم در فضاهای فرهنگی وجود دارد که اجازه نمی‌دهد داشته‌های فرهنگی با معارف دینی آمیخته شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره عمار گفت: سپهر فرهنگ عمومی را به ادبیات انقلاب آمیخته کرد. او بخشی از ادبیات عامیانه که کمتر مورد توجه قرار گرفته بود را مورد توجه قرار داد و ادبیات انقلابی را در آن قرار داد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار