گرامیداشت سی و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس با 746 برنامه در همدان

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان در جلسه ستاد استانی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در همدان اظهار داشت: مقاومت جانانه مردم در طول سال های حماسه و تحمل سختی ها در مقابل هجوم متجاوزین، موجب شد تا شاهد به زانو درآمدن دشمنان و عزت و سرافرازی امت مسلمان ایران باشیم.
کد خبر: ۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۲ - 03September 2013

گرامیداشت سی و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس با  746 برنامه در همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس استان همدان، "محمد جواد زمردیان" در نخستین جلسه ستاد استانی سی و سومین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان همدان که به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان  برگزار شد، برآیند مقابله با دشمن را استحکام حکومت ولایی، دین مداری، حفظ تمامیت ارضی کشور و حصول خودباوری در عرصه دانش، پژوهش و  فناوری دانست و اضافه کرد: این نتایج موجب نیل به اهداف بلند در سازندگی ایران اسلامی گردید که بی گمان منشأ این پیروزی ها و موفقیت ها تجلی ولایت مداری، ایمان و وحدت در پرتو توجهات حق تعالی بوده است.

زمردیان بیان کرد: گرامی داشت سی و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس در سال جاری با عنوان درس ها و عبرت ها از وقایع جنگ تحمیلی نام گذاری گردیده است و استان همدان با ارائه 746برنامه محوری توسط 28 سازمان که تا کنون به دبیرخانه استانی ارائه شده مهیای بزرگداشت این ایام است.

وی در ادامه به میزان اخبار منتشر شده توسط اصحاب رسانه در سال 1391 اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تعداد 391 خبر به مناسبت هفته دفاع مقدس توسط جراید، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی در همدان منتشر شده است.

زمردیان تصریح کرد: از این بین نشریات با تولید و انتشار 195 خبر (50 درصد)، خبرگزاری ها با 165 خبر (42درصد) و پایگاه های اطلاع رسانی نیز با 31 خبر (8درصد) در نشر ارزش های دفاع مقدس مربوط به سال 91 سهیم بوده اند.

از نکات مهم در بیان اهداف مدنظر در برگزاری هفته بزرگداشت سال جاری می توان به :

1. تبیین درس ها و عبرت های جنگ تحمیلی در دوران دفاع مقدس و بکارگیری آن در دوران کنونی

2.  بازنگری و معرفی نماد ها و الگوهای معنویت،مقاومت و خلاقیت به عنوان عوامل پیروزی در عملیات های دوران دفاع مقدس

3. تقویت خود باوری برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس در روند پیشبرد برنامه های کلان کشور در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی

4. توجه دادن نظام فرهنگی کشور به فرهنگ غنی دفاع مقدس

5. تبیین نقش اقتدار، وحدت، همبستگی ملی  و مشارکت عمومی در برابر بیگانگان در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی.

زمردیان ادامه داد: همچنین به منظور دستیابی به اهداف مذکور ،روش جاری و سیاست های لازم در قالب روش هایی همچون؛رویکرد برنامه ها مبنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری به ویژه در سال جاری ، استفاده بهینه از تبلیغات و اطلاع رسانی در زمان های مناسب برای توجه کردن مردم به برنامه ها، بهره گیری از مشارکت عمومی نهاد ها و دستگاه ها با در نظر گرفتن صرفه جویی و پیشبرد در اجرای برنامه ها، سوق دادن برنامه ها برای جلب نظر محافل علمی و پژوهشی، دانشگاهی، حوزوی و سایر اقشار جامعه خصوصاً نوجوانان و جوانان، بهره گیری از تجربیات، درس ها و عبرت های وقایع جنگ تحمیلی در دوران دفاع مقدس،
 در ترویج فرهنگ ارزشی، اخلاقی و سبک زندگی، بهره گیری از فضای مجازی در جذابیت برنامه ها در نظر گرفته می شود.

زمردیان افزود: انتظارات ستادکل نیروهای مسلح از اعضای ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان همدان به شرح زیر می باشد:

1. اجرای برنامه های اعلامی متناسب با ایام روزهای هفته دفاع مقدس

2. همکاری و هماهنگی مرکز صدا و سیمای استان با سازمان ها و نهادهای عضو ستاد برای پوشش و انعکاس اخبار برنامه ها و متقابلاً ارائه جدول دقیق برنامه ها به صدا وسیما جهت پوشش برنامه ها با در نظر داشتن موضوع درس ها و عبرت ها در جنگ تحمیلی.

3. حمایت دبیرخانه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان به مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از نشریات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی استانی جهت معرفی نقش استان در سال های دفاع مقدس.

4. برگزاری مسابقه یک عکس یک خاطره با عنوان یاد باد آن روزگاران یاد باد توسط اداره کل حفظ آثار
 و با مشارکت صدا و سیمای مرکز استان.

5. سخنرانی فرماندهان نیروهای مسلح استان قبل از خطبه ای نمازجمعه در سراسر استان.

6. برگزاری مراسم شب خاطره در موزه دفاع مقدس به مدیریت هریک از یگان های مستقر در استان با حضور خانواده های آنان (سپاه استان، تیپ انصارالحسین (ع)، مرکز درجه داری قدس، پایگاه هوایی شهید نوژه، پدافند غرب، تیپ شهید قهرمان و جهاد) در شب های دفاع مقدس با مشارکت صدا وسیما، دبیرخانه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و شهرداری همدان.

7. سرکشی به خانواده های معظم شهداءو ایثارگران در سطح استان و در طول هفته توسط همه­ی ادارات
و سازمان ها به مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان.

8. مدیریت بر ایجاد فضاسازی و تبلیغات محیطی در مقابل سازمان ها و ادارات توسط فرمانداری ها.

9. مدیریت بر ایجاد ایستگاه های صلواتی و نمایشگاه های فرهنگی در سطح شهر طی هفته دفاع مقدس
توسط دستگاه های ذی ربط در ستادهای شهرستانی توسط فرمانداری ها.

10. تجلیل از سربازان نمونه یگان های نظامی و انتظامی مستقر در استان توسط فرماندهان محترم یگان های نظامی
و انتظامی مستقر در استان توسط فرماندهان محترم یگان ها در روز سوم.

11. اجرای راهپیمایی بزرگ خانوادگی نیروهای مسلح در سراسر استان در روز ششم هفته دفاع مقدس

وی در پایان به عناوین روزهای هفته دفاع مقدس در سالجاری اشاره کرد و بیان داشت اسامی روزهای گرامی داشت هفته دفاع مقدس بدین شرح می باشد:

1. یکشنبه

31/06/92

اقتدار و صلابت (رژه نیروهای مسلح)

2.دوشنبه

01/07/92

دانش پژوهی و دفاع ملی (بازگشایی مدارس و مراکز دانشگاهی و حوزوی و توجه به پدافند غیر عامل)

3.سه شنبه

02/07/92

سربازی و پایمردی (توجه به خدمت مقدس سربازی و دلاوری های سربازان در مقابله با دشمنان)

4.چهارشنبه

03/07/92

عفاف و پاسداری (نقش زنان در صیانت از دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی)

5.پنجشنبه

04/07/92

ایثارگران وشهیدان (گرامیداشت یاد شهداء و نکوداشت جانبازان ، آزادگان و روز غبارروبی و عطر افشانی مزار مطهر شهداء)

6.جمعه

05/07/92

رزمندگان و ولایتمداری  (راهپیمایی بزرگ خانوادگی در سراسر کشور با هدف وحدت نیروهای مسلح و پاسداشت حماسه عملیات ثامن الائمه (ع))

7.شنبه

06/07/92

روز درس ها و عبرت ها از وقایع جنگ تحمیلی توجه به دریافت عبرت های حاصل از جنگ تحمیلی

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تاکید بر اینکه هشت سال دفاع مقدس آبروی ایران اسلامی را در تاریخ و جهان تضمین کرد، گفت: باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود.

"علیرضا قاسمی فرزاد" اظهار کرد: تمامی برنامه های هفته دفاع مقدس در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن حماسه های هشت سال دفاع مقدس که توسط فرزندان این آب و خاک رقم خورد، است.

معاون استاندار همدان ادامه داد: آنچه امروز به عنوان رسالت خطیر بر دوش ماست نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال درست آن به نسلهای بعدی است.

ویبیان داشت: اهداف و اقداماتی که نظام استکبار جهانی در کشورهایی همچون مصر و بحرین دنبال می کند، اوایل انقلاب اسلامی این اهداف را برای ایران در سر می پروراند که هشت سال جنگ تحمیلی یکی از این اقدامات است.

قاسمی فرزاد یادآور شد: ایران اسلامی از سالهای دور به علت بی کفایتی پادشاهان تجزیه شده بود و عراق نیز در جنگ تحمیلی به دنبال این بود که خوزستان را ایران جدا کند اما مردم با وحدت و همدلی و اهدای خون خود این توطئه ها را نقش بر آب کردند.

وی با بیان اینکه کشورهای استکبار جهانی به ندرت با یکدیگر متحد می شوند، اظهار کرد: تقابل با نظام جمهوری اسلانی تنها از نمونه هایی است که بلوک غرب و شرق با یکدیگر متحد شدند پس از آن کمتر شاهد این موضوع هستیم.

معاون استاندار همدان از مسؤولان خواست تا وحدت، اقتدار و مشارکت مردمی در زمان جنگ و خودباری نشات گرفته از هشت سال دفاع مقدس را برای مردم تبیین کنند.

وی تاکید کرد: محوریت برنامه ها باید متناسب با فرمایشات مقام معظم رهبری بوده و از همه امکانات و فضاهای مجازی برای جذب و تاثیر گذاری برنامه های هفته دفاع مقدس بر جوانان استفاده کرد.

قاسمی فرزاد خطاب به فرمانداران و مدیران اجرایی استان گفت: تمامی دستگاه ها به خصوص دستگاه های فرهنگی باید در برنامه های دفاع مقدس فعال باشند و برنامه های ابتکاری و نو را در دستور کار خود قرار دهند.

نظر شما
پربیننده ها