یادداشت/ علی‌اصغر پیوندی

این‌جا خدمت قیمت ندارد

برای امدادگر بودن در جمعیت هلال‌احمر سن و سال مهم نیست، تحصیلات مطرح نیست، موارد بسیاری که برای هر کار دیگری لازم است، این‌جا هیچ اهمیتی ندارد، اما یک نیاز ضروری برای امدادگر شدن وجود دارد؛ باید عشق را خوب بلد بود.
کد خبر: ۲۷۴۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ - 15January 2018

این‌جا خدمت قیمت نداردبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، علی اصغر پیوندی در یادداشتی نوشت:

برای امدادگر بودن در جمعیت هلال‌احمر سن‌ و‌ سال مهم نیست، تحصیلات مطرح نیست، موارد بسیاری که برای هر کار دیگری لازم است، این‌جا هیچ اهمیتی ندارد، اما یک نیاز ضروری برای امدادگر شدن وجود دارد؛ باید عشق را خوب بلد بود. امدادگر باید عاشق خدمت به هموطنان و خاک کشور باشد و الحق‌والانصاف که تک‌تک امدادگران جمعیت هلال‌احمر عاشقی‌کردن را خوب مشق کرده‌اند.

برایشان مهم نیست که گرم است یا سرد، شب از نیمه گذشته یا روز هنوز تمام نشده، بناست «خسته نباشید» بشنوند یا عتاب کسانی که آسیب دیده‌اند و دیواری کوتاه‌تر از امدادگر جلویشان نیست، حتی هیچ‌گاه برایشان مهم نیست که خبری از حقوق ثابت و بیمه نیست.

برایشان، اما مهم است که زمان طلایی کارشان چهار تا شش دقیقه بیشتر نیست، که سرخ‌ و سفید پوشیده‌اند تا نخستین کسانی باشند که دست مردمشان را در آسیب و درد می‌گیرند، که هر آنچه به‌عنوان یک امدادگر از دستشان برمی‌آید را برای همه انسان‌ها جدا از ویژگی‌های متفاوتی که دارند، انجام دهند.

این‌که هنگام کمک دوست و دشمن و همشهری و غیر همشهری برایشان مطرح نباشد و درنهایت هیچ چشمداشت مادی در قبال کاری که انجام می‌دهند، نداشته باشند و تمام این‌ها به این معناست که بشردوستی، خدمات داوطلبانه، یگانگی، جهان شمولی، بی‌طرفی، بی‌غرضی و عدم وابستگی را به درستی سرلوحه زندگیشان قرار داده‌اند.

مهم نیست تصادف جاده‌ای اعلام شده یا زلزله‌ای که به هزاران نفر آسیب زده است؛ هر چه باشد حادثه که رخ می‌دهد امدادگران ما جزو نخستین کسانی هستند که بر بالین آسیب‌دیدگان حاضر می‌شوند و امروز این افتخار بزرگی است که مردم عزیز کشورمان با دیدن لباس مقدس جمعیت هلال‌احمر آسوده‌خاطر می‌شوند و این اطمینان را دارند که هر آنچه از دستمان بربیاید برایشان دریغ نداریم.

این اعتماد تنها به‌واسطه فرشتگانی به وجود آمده است که سال‌هاست بدون هیچ مزد و منتی عاشقانه خدمت می‌کنند و هیچ هدفی جز هدیه‌دادن تمام‌وکمال عشق و یاریشان به همنوعان خود ندارند. فرشتگانی که امدادگر صدایشان می‌کنیم و خوشبختانه این‌روز‌ها کم نیستند.

جمعیت هلال‌احمر تا جایی که امکان دارد باید نگاه ویژه‌ای به رفاه و افزایش انگیزه امدادگران برای حضور موثرتر در خدمت‌رسانی‌ها داشته باشد، به همین دلیل برای دومین‌بار در سال جاری حق ایاب و ذهاب امدادگران به میزان ١٠‌درصد از دی‌ماه افزایش پیدا کرد. امدادگران و نجاتگران این جمعیت هیچ‌گاه نگاه مادی به امور امدادگری و نجات هموطنان خود نداشته‌اند و تنها به عشق خدمت خالصانه هیچ کوتاهی نداشته‌اند، به همین دلیل وظیفه خود می‌دانیم تا زمینه حضور و خدمت بدون دغدغه امدادگران و نجاتگران داوطلب را در جمعیت فراهم کنیم.

این افزایش ١٠‌درصدی شاید حتی یک‌هزارم خدمتی که امدادگران شایسته به جمعیت هلال‌احمر هدیه می‌کنند را هم جبران نکند، اما اندک خدمتی است که می‌توانستیم در این مقطع زمانی به این همراهان کم‌توقع و غیرتمند هدیه کنیم. این قرار در روز‌هایی رسمی شد که هنوز دردمند زلزله کرمانشاهیم، اما مغروریم از حضور امدادگران و داوطلبانی که میان مردمی که خالصانه مهرشان را دیده‌اند، نام جمعیت هلال‌احمر را بسیار نیک‌تر از قبل بر سر زبان‌ها انداخته‌اند.

شعار جمعیت هلال‌احمر «هر خانواده یک امدادگر» است و مفتخریم به این‌که این روز‌ها تا رسیدن به این شعار راه زیادی پیش رو نداریم. در هرحال، هیچ‌گاه نباید فراموش کرد که رشد و موفق‌بودن جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان یک نهاد بشردوستانه مرهون عنایت الهی و مساعی و کوشش نیرو‌های تلاشگر و خادمی است که در پویایی و تحول سازمانی، انجام وظایف و ماموریت‌های محوله، جز رضای خداوند متعال و خدمت به مردم مقصود دیگری ندارند.

منبع: همشهری

نظر شما
پربیننده ها