معاون کمیته دفاعی دومای روسیه:

آمریکا دنبال ایجاد نیروی مرزی در سوریه برای سرنگونی اسد است

معاون کمیته دفاعی دومای روسیه گفت: طرح ائتلاف به سرکردگی آمریکا علیه داعش برای ایجاد نیروی امنیت مرزی در سوریه با هدف سرنگونی «بشار اسد» است.
کد خبر: ۲۷۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ - 15January 2018

آمریکا دنبال ایجاد نیروی مرزی در سوریه برای سرنگونی اسد استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا علیه داعش می‌گوید در حال کمک به ایجاد «نیروی امنیت مرزی» در سوریه با استفاده از «نیرو‌های سوریه دموکراتیک» (SDF) است.

آنکارا حمایت واشنگتن از این قضیه را که به تیرگی بیشتر روابط آنکارا-واشنگتن می‌انجامد، «غیرقابل قبول» می‌داند.

خبرگزاری رویترز نیز در این خصوص گزارش کرد که ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا علیه داعش به دنبال تشکیل یک نیروی مرزبانی موسوم به نیرو‌های امنیت مرزی در مناطق تحت کنترل کرد‌های سوریه است که این نیرو متشکل از ۳۰ هزار داوطلب جدید و نیرو‌های سوریه دموکراتیک است.

ائتلاف ضدداعش گفته است که هدایت و فرماندهی نیروی مرزبانی جدید در سوریه بر عهده «نیرو‌های سوریه دموکراتیک» است و در حال حاضر ۲۳۰ نفر در حال گذراندن دوره‌های آموزشی هستند.

شبکه روسی «راشاتودی» در این خصوص گزارش کرد، مقامات روسیه نیز طرح ایجاد این یگان را محکوم کرده‌اند به طوریکه «یوری شویتکین» معاون رئیس کمیته دفاعی دومای روسیه در این خصوص گفت: «ابهام روشنی در اینجا وجود دارد. من فکر می‌کنم که این تلاش روشنی برای احیای شبه‌نظامیان است که این شبه‌نظامان می‌توانند از کشور‌های همسایه مثل عراق به این کشور بیایند».

این مقام روس ادامه داد، ایجاد چنین نیرویی می‌تواند به واشنگتن در «دستیابی به اهداف ژئوپولتیک این کشور، دامن زدن به تنش‌ها و احتمالاً تلاش برای سرنگونی بشار اسد رئیس‌جمهور منتخب سوریه کمک کند».

گزارش‌ها حاکی از آن است که محل استقرار نیرو‌های امنیت مرزی جدید در سوریه، در امتداد مرز‌های سوریه با ترکیه در شمال، مرز‌های سوریه با عراق تا جنوب شرق و در طول دره رود فرات خواهد بود.

«ولادیمیر شامانوف» رئیس کمیته دفاعی دوما روسیه گفت که رفتار آمریکا در سوریه با هدف تضمین «منافع غیرقابل درک آنها، از قبل تمامی حدود مجاز را گذرانده است».

شامانوف روز یکشنبه (۱۴ ژانویه) به اسپوتنیک گفت که روسیه و شرکای این کشور اقداماتی را برای پاسخ به تصمیم ائتلاف برای ایجاد «نیروی امنیت مرزی» در قلمرو تحت کنترل نیرو‌های دموکراتیک سوریه در پیش خواهد گرفت.

وی گفت: «این رفتار ائتلاف تحت رهبری آمریکا در تقابل مستقیم با منافع روسیه است و ما و همکارانمان قطعاً اقدامات خاصی برای ثبات‌بخشی به اوضاع سوریه انجام خواهیم داد.»

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار