توسط انتشارات انقلاب اسلامی؛

کتاب «شب ظلمانی شاهنشاهی» عرضه شد

کتاب «شب ظلمانی شاهنشاهی» برگرفته از بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی درباره‌ حکومتهای پادشاهی ایران توسط انتشارات انقلاب اسلامی عرضه شد.
کد خبر: ۲۷۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ - 15January 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «شب ظلمانی شاهنشاهی» برگرفته از بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی درباره‌ حکومتهای پادشاهی ایران توسط انتشارات انقلاب اسلامی عرضه شد.

کتاب «شب ظلمانی شاهنشاهی» با هدف جمع‌آوری بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در موضوعات مختلف مرتبط به حکومتهای پادشاهی ایران گردآوری شده است.

در فصل نخستین این کتاب به بحث نظر اسلام درباره‌ی سلطنت و تفاوت آن با نظام ولایت در اسلام پرداخته شده است.

فصل دوم به مفاسد و زیانهای عمومی دوران شاهنشاهی در ایران از ابتدا تا سال 57 و فصل سوم به جنایات و خیانتهای دوران قاجاریه اختصاص یافته است.

در بسیاری از بیانات رهبر معظّم انقلاب، مفاسد مشترک دوران پهلوی و قاجاریه در کنار هم مورد بحث قرار گرفته است و بنابراین فصل چهارم کتاب، این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

فصل پنجم کتاب مفاسد و زیانهای اختصاصی دوران محنت‌بار پهلوی را در 16 بخش مطرح می‌نماید. یکی از بزرگترین نعمات الهی بر ملّت ایران، وجود حضرت امام خمینی (قدّس‌سرّه) و انقلاب اسلامی است. انقلاب اسلامی نقش بسزایی در از بین بردن آثار دوران محنت‌بار گذشته داشته است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار