پدر شهیدان «محمدحسین و ابوطالب عزمی» آسمانی شد

پدر شهیدان «محمدحسین و ابوطالب عزمی» به علت کهولت سن در 84 سالگی دار فانی را وداع گفت.
کد خبر: ۲۷۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ - 15January 2018

پدر شهیدان «محمدحسین و ابوطالب عزمی» آسمانی شدبه گزارش دفاع پرس از رشت، «محمدتقی عزمی» پدر بزرگوار شهیدان «محمدحسین و ابوطالب عزمی» در سن 84 سالگی دار فانی را وداع گفت و به دیدار حق شتافت.

پیکر این پدر شهید با حضور مردم شهیدپرور آستانه اشرفیه امروز ساعت 15 از گلزار شهدای این شهرستان به سمت حرم مطهر آقا سید جلال الدین اشرف تشییع و پس از اقامه نماز در قطعه والدین شهدای شهر به خاک سپرده می‌شود.

محمدحسین عزمی در تاریخ سوم دی سال 1342 در آستانه‌اشرفیه متولد شد. وی در دوران دبیرستان بعد از خواهش از پدر و مادر جهت حضور در جبهه، با گذراندن سه ماه آموزش در پادگان آموزشی چالوس در مهرماه سال ۶۰ به جبهه‌های حق علیه باطل منطقه غرب کشور شتافت. محمدحسین سرانجام در سال 61 در عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس به مقام والای شهادت نائل آمد. پیکر مطهرش هنوز به آغوش گرم خانواده بازنگشته است.

ابوطالب عزمی در نوزدهم آبان ماه سال 1341 در شهرستان آستانه‌اشرفیه دیده به جهان گشود. وی با تشکیل سپاه پاسداران به دستور امام و مقتدایش به عضویت بسیج و سپاه شهرستان آستانه‌اشرفیه درآمد.

طی آخرین مأموریتی که به وی و یک گروه ۲۰ نفری برای حفاظت از جاده‌ای در حال ساخت که در منطقه اشنویه داده بودند، در شب بیست و سوم تیرماه سال ۱۳۶۵ مورد تهاجم وحشیانه نیروهای حزب دموکرات قرار گرفتند و پس از درگیری و مبارزه با آنان به‌ اتفاق هم‌رزمان دلیرش یکی پس از دیگری مظلومانه به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار