یک مقام وزارت خارجه افغانستان:

رهبر معظم انقلاب در حوزه تحصیل مهاجرین افغانستانی سنگ تمام گذاشتند

رئیس روابط فرهنگی وزارت خارجه افغانستان با اشاره به فرمان تاریخی رهبر معظم انقلاب مبنی بر ثبت‌نام رایگان کودکان مهاجر افغانستانی دارا و فاقد مدرک در مدارس دولتی ایران گفت: رهبر معظم انقلاب برای ما سنگ تمام گذاشتند و ما قدردان این تکریم تاریخی هستیم.
کد خبر: ۲۷۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ - 15January 2018

پخش سریال «نفس» از شبکه تماشابه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «توریالی غیاثی» رئیس روابط فرهنگی وزارت خارجه افغانستان در حاشیه سفر به ایران در گفت‌وگویی با تاکید بر تقویت روابط علمی و فرهنگی دو کشور ایران و افغانستان اظهار داشت: دو کشور دوست و برادر ایران و افغانستان دارای مشترکاتی در تاریخ، سنت، زبان، دین و فرهنگ هستند که پیوند این دو کشور را با وجود تلاش برخی برای مخدوش سازی روابط، ناگستتنی و جدانشدنی کرده است.

وی افزود: ما شاهد این هستیم که روز بروز این روابط تقویت شده و اتفاقات خوبی در حوزه مناسبات فرهنگی ایران و افغانستان رخ می‌دهد.

رئیس روابط فرهنگی وزارت خارجه افغانستان با اشاره به فرمان تاریخی رهبر معظم انقلاب مبنی بر ثبت‌نام رایگان تمام کودکان مهاجر افغانستانی دارا و فاقد مدرک در مدارس دولتی ایران تصریح کرد: اگر بخواهم در یک جمله بگویم باید گفت: رهبر معظم انقلاب در حوزه تحصیل دانش‌آموزان مهاجر افغانستانی سنگ تمام گذاشتند و ما قدردان این تکریم تاریخی از سوی ایشان هستیم.

غیاثی ادامه داد: این فرمان تاریخی اتفاقات مبارک دیگری را هم به دنبال خود داشت که انعکاس مثبت و گسترده آن در داخل افغانستان مهم‌ترین آن بود.

وی عنوان کرد: مهاجرین افغانستانی سالیان سال از رفتار‌های سلیقه‌ای در حوزه تحصیل کودکانشان خسته شده بودند و واقعا شرایط تحصیل تا پیش از این فرمان اثرات روحی تلخی بر روی مهاجرین داشت، اما امروز تحصیل و مدارس کودکان افغانستانی عامل نشاط و پویایی و وجود بارقه‌های امید در جامعه مهاجر شده است.

رئیس روابط فرهنگی وزارت خارجه افغانستان گفت: امیدواریم در سایر موضوعات نیز بتوانیم با جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های خوب و ارزشمندی داشته باشیم.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها