آیت‌الله علوی‌گرگانی:

شهدا برای اجرای فرمان خدا در جبهه حاضر شدند

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: وصیت‌نامه‌های شهدا نشان می‌دهد که آنان به فرمان رهبری و برای کمک به اجرای فرامین خدا و پیامبر اکرم (ص) در جبهه‌ها حاضر شدند و نباید کاری کنیم که خون آنان به هدر برود.
کد خبر: ۲۷۴۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵ - 15January 2018

شهدا برای اجرای فرمان خدا در جبهه حاضر شدندبه گزارش دفاع پرس از قم، آیت‌الله «سیدمحمد علوی گرگانی» ظهر امروز در دیدار کارکنان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با بیان اینکه انسان در زمان حیات دارای مسئولیت‌هایی است که خدا بر دوش بندگان گذاشته، اظهار داشت: بر همین اساس عده‌ای موفق و نمره قابل قبول از بندگی خود را دریافت می‌کنند و شما حفظ کننده آثار شهدا هستید و امیدوارم آثار و خدمات آن‌ها را به طور شایسته به جامعه منتقل کنید.

وی با بیان اینکه کسی که جان خود را در راه خدا بدهد در مرتبه بالا قرار دارد گفت: بالاتر از ایثارگری جان وجود ندارد. باید در نظر داشت سخت‌ترین امتحانات از طریق جان است، زیرا انسان عزیزترین دارایی خود را در راه خدا فدا می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه نباید در حرکات و رفتار خود کاری کنیم که خون شهدا هدر برود عنوان کرد: باید مراقب باشیم که مدیون خون شهدا نشویم بنابراین افراد باید راه شهدا را در پیش بگیرند و مسیر تقوا و پرهیزکاری را بپیمایند.

وی عنوان کرد: کسانی که جان خود را در راه خدا می‌دهند از صادقان هستند. ممکن است افراد برای جنگ بروند، ولی برای خدا نباشد. در دین اسلام افراد برای اطاعت از رهبری و ولایت فقیه در جنگ حضور پیدا می‌کنند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی یادآور شد: شعارها، کلمات و وصیت‌نامه شهدا این امر را نشان می‌دهد که افراد به فرمان رهبری و برای کمک به اجرای فرامین خدا و پیامبر اکرم (ص) در جبهه‌ها حاضر شدند.

وی با بیان اینکه شهدا وظیفه خود را انجام دادند گفت: ما نیز باید آثار آن‌ها را حفظ کنیم و نباید کلام و سخنی بگوییم که خدا از ما ناراضی باشد. باید در عمل مراقب باشید و قدم در مسیری بگذارید که شهدا رفتند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: در وصیت‌نامه شهدا تذکر داده شده که باید قدم در مسیر خدا، پیامبر (ص) و امام (ع) بگذارید بنابراین لازم است به این تذکر عمل کنید تا نتیجه کاملی دریافت کنید.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه در آیات قرآن به این امر دعوت شده که اهل تقوا باشید و راستگویان را همراهی کنید تصریح کرد: ائمه اطهار (ع) در مرحله نخست قرار دارند و مراجع، علما و رهبران پیرو خط آن‌ها هستند.

وی تاکید کرد: ما نیز باید پیرو باشیم و از رهبری، مراجع و علما جدا نشویم و بدانیم این خط الهی است که باید در این مسیر گام برداریم.

در ادامه کارکنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز از کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی نیز بازدید کردند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار