گیتی خامنه:

مفاهیم قرآن باید به طور عملی در جامعه گسترانده شود

مجری کودک و نوجوان گفت: جامعه امروزی به خصوص نسل کودک و نوجوان نیازمند بهره‌گیری عملی از مفاهیم انسان‌ساز قرآن کریم است.
کد خبر: ۲۷۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ - 15January 2018

مفاهیم قرآن باید به طور عملی در جامعه گسترانده شودبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، گیتی خامنه، مجری کودک و نوجوان در خصوص چگونگی بسط و گسترش مفاهیم قرآن کریم در جامعه و به خصوص در بین قشر کودک و نوجوان اظهار داشت: به باور من، ما انسان‌ها زمانی عمیقا از مقوله‌ای تأثیر می‌پذیریم که کارکردش را شاهد باشیم.

وی گفت: زیباترین جملات، قوی‌ترین استدلال ها و بزرگ‌ترین درس‌های دنیا، زمانی توان گشودن دریچه‌ی قلب آدمی را می‌یابند که انسان بروز نمونه‌ی عملی آن را در دنیای ملموس پیرامونش در قالب واقعیت عملی موجود آن به شکل شفاف و روشن، شاهد باشد

خامنه ادامه داد: کودکان ما فراوان از ما شنیده اند و بسیار کم شاهد اعمال متناسب با ادعا‌های ما بوده اند. اگر مفاهیم در قالب‌های عملی و مجسم به کودک و نوجوان ارائه شود، باور و دل بستن به آن در طی زمان ساده‌تر و تاثیر گذاری آن عمیق‌تر و پایدارتر خواهد بود.

این مجری در خصوص تفاوت کودکان و نوجوانان امروز و دهه‌های پیشین اظهار داشت: کودک و نوجوان امروز به خلاف کودکان دهه‌های پیش از خود، تنها به مدد کلام از دنیا نمی‌آموزد، قالب‌های به غایت متنوع برقراری ارتباط با این مقطع سنی، این روزها، تلاش مضاعفی برای اقناع طبع تنوع طلب و اشباع شده از تصویر و قوت و ترفند‌های برخوردار از توان تکنولوژی جدید را می‌طلبد.

خامنه در مورد راهکار‌های تبلیغی مفاهیم قرآن کریم افزود: اکتفا به شیوه‌های سنتی و بازگویی ساده‌ی درس‌های زندگی ساز کتاب آسمانی، به باور من، عدم توفیق پیام دهندگان را به همراه خواهد داشت و نو آوری و بهره گیری از امکانات ویژه‌ی جهان امروز، ضمانت کننده‌ی قوی تری برای اشاعه‌ی مفاهیم قرآنی به این نسل خواهد بود.

منبع: ستاد خبری حفظ و مفاهیم قرآن کریم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار