فیصل مقداد: حضور نیرو‌های ترکیه در خاک سوریه را یک عمل تهاجمی تلقی می‌کنیم

معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت: حضور نیرو‌های ترکیه در خاک سوریه یک نوع تجاوز است و نمی‌توان با هیچ بهانه‌ای آن را توجیه کرد.
کد خبر: ۲۷۴۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹ - 15January 2018

فیصل مقداد: حضور نیرو‌های ترکیه در خاک سوریه را یک عمل تهاجمی تلقی می‌کنیمبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس «فیصل مقداد» معاون وزیر امور خارجه سوریه اظهار داشت: دمشق حضور نیروهای ترکیه در سوریه را یک عمل تهاجمی تلقی می‌کند.

مقداد گفت:  ما از دولت ترکیه می خواهیم به منظور جلوگیری از دخالت این کشو در امور داخلی سوریه، هر چه زودتر نیروهای خود  را از خاک کشورمان خارج کند.

وی افزود: حضور نیروهای ترکیه در سوریه یک تجاوز است و نمی توان با هیچ بهانه ای آن را توجیه کرد.

مقداد درباره استقرار پایگاه های نظامی آمریکا در سوریه گفت: استقرار هر پایگاه نظامی خارجی برای دولت سوریه قابل قبول نیست. این اقدام مفهوم تجاوز و اشغال را دارد و اقدامات آتی ما بر اساس این مفاهیم صورت می گیرد.

صبح امروز نیز دولت سوریه اقدام ائتلاف آمریکایی  برای ایجاد نیروی تامین امنیت در مرز‌های سوریه با ترکیه و عراق را محکوم کرد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز این اقدام را ایجاد «ارتش تروریستی» نامید.

مقداد در خصوص رابطه دمشق با کُردها گفت: سوریه یک ملت واحد بود که طی هزاران سال در کنار هم زندگی کردند. بیشتر کُردهای سوریه وطن پرست هستند اما در میان آنها افرادی حضور دارند که در خدمت دولت های دیگر می‌باشند بنابراین نمی‌توان آن ها را وطن پرست نامید. خودمان باید مسائل داخلی را حل کنیم و اتحاد با آمریکا غیرممکن است.

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار