مسئول کمیته جستجوی مفقودین استان سمنان:

تصویب قطعنامه ۵۹۸ در سازمان ملل نتیجه عملیات «کربلای ۵» بود

«حسینعلی احسانی» گفت: ما در عملیات «کربلای ۵»، ۲ نتیجه مهم گرفتیم که اولی نزدیک شدن به شهر «بصره» بود و دوم سبب شد تا قطعنامه ۵۹۸ در سازمان ملل تصویب شود.
کد خبر: ۲۷۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰ - 16January 2018

تحقق اهداف بزرگ در عملیات کربلای5

به گزارش دفاع پرس از سمنان، «حسین‌علی احسانی» مسئول کمیته جستجوی مفقودین استان سمنان، در یادواره شهدای تدارکات تیپ ۱۲ قائم (عج) استان سمنان، با گرامی‌داشت سالگرد عملیات «کربلای ۵» و شهدای منطقه «هفت‌تپه»، اظهار داشت: ما در این عملیات ۲ نتیجه مهم گرفتیم که اولی نزدیک شدن به شهر «بصره» بود و دوم سبب شد تا قطعنامه ۵۹۸ در سازمان ملل تصویب شود.

وی افزود: با این شکست‌ها، دشمن جنگ را به درون شهر‌ها کشاند و با بمباران شهر‌ها در طول عملیات «کربلای ۵» بیش از ۲ هزار شهید از ما گرفت.

احسانی خاطرنشان کرد: دشمن مراکز حساس و تجمع را هدف قرار می‌داد که آشپزخانه تیپ ۱۲ قائم (عج) استان سمنان نیز از آن جمله بود.

وی افزود: بمباران آشپزخانه تیپ ۱۲ قائم (عج) استان سمنان در ظهر ۲۵ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ انجام و منجر به شهادت بیش از ۴۰ نفر از رزمندگان دلاور تیپ شد که بیشتر این افراد سن بالایی داشته و آشپز بودند.

در این مراسم همچنین، «حسن عباسی» از رزمندگان و شاهدان عینی بمباران «هفت‌تپه» در سخنانی اظهار داشت: بنده از خط آمده بودم که غذا ببرم، در داخل چادر بودم که ناگهان چادر روی زمین افتاد.

وی افزود: وقتی بلند شدم و چادر را برداشتم، دیدم که اثری از آشپزخانه نیست و همه بچه‌ها شهید شده بودند، در آن لحظه دیدم که بچه‌ها موقع خروج از چادرها روی هم ریخته بودند و همچون شمع می‌سوختند و کاری از دست ما بر‌نمی‌آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها