با حضور مراجع و علما:

مراسم یادبود جان‌باختگان حادثه نفتکش ایرانی در حرم بانوی کرامت برگزار شد

در پی حادثه دلخراش غرق شدن نفتکش سانچی و جان‌باختن جمعی از هموطنان، مراسم یادبودی با حضور مراجع عظام تقلید و اقشار مختلف مردم در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲ - 15January 2018

مراسم یادبود جانباختگان حادثه نفت کش ایرانی در حرم بانوی کرامت برگزار شدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس،‌ در مراسم یادبود جان‌باختگان حادثه نفتکش ایرانی که امشب با حضور حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی،‌ آیت‌الله حسینی بوشهری،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی،‌ تولیت آستان مقدس و امام جمعه قم، استاندار و فرماندار قم و اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد،‌ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نظری منفرد اظهار داشت: مرگ واقعیت انکارناپذیری در زندگی انسان‌ها است و تمامی بشریت در این دنیا ماندنی نیستند و همگی مسافر و رهگذر می‌باشند.

وی افزود: بر طبق روایت انسان‌هایی در آتش بسوزند و یا در آب غرق شوند و جان خود را از دست بدهند در حکم شهید هستند و این عزیزان هم در حال خدمت به وطن خود و هم در حال مأموریت بوده و هم در آتش سوختند و درنهایت هم در آب غرق شدند و ان‌شاءالله همگی با شهدا هم‌نشین شوند و از خداوند متعال خواهانیم که آن‌ها را غریق رحمت خود بگرداند.

سخنران مراسم گرامیداشت جان‌باختگان حادثه کشتی نفت‌کش افزود: در این دنیا چند صباحی به انسان مهلت داده می‌شود تا خود را برای دنیای باقی آماده نماید و تنها سرمایه‌ای که در دنیای باقی خریدار دارد عمل صالح است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد خاطرنشان کرد: انسان در سرنوشت خود آزاد است و می‌تواند هم مسیر هدایت و هم مسیر ضلالت را انتخاب کند اما خداوند انسان‌ها را از تبعیت از شیطان بر حذر داشته است.

وی در ادامه گفت: انسان زمان مرگ را نمی‌داند و این عزیزانی که در کشتی نفت‌کش بودند، خودشان هم نمی‌دانستند چنین سرنوشتی خواهند داشت و به امید بازگشت به وطن راهی مأموریت شدند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: مروری بر حوادث تلخ امسال در ایران اعم از زلزله اخیر، حادثه پلاسکو، سیل آذربایجان، تلفات جاده‌ای شهریورماه و... همگی بر عبرت گیری انسان‌ها تأکید دارد و باید این حوادث مایه عبرت شوند و انسان خودش را برای سفر آخرت مجهز کند.

وی افزود: عمر سرمایه‌ای است که فقط یک‌مرتبه به انسان از سوی خداوند عطا می‌شود و باید تمام تلاش انسان معطوف به استفاده بهینه از این عمر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد در پایان خاطرنشان کرد: این عزیزان در حال مأموریت و در حال خدمت به کشور عزیز ایران اسلامی بودند و مردم کشور هم همگی متأثر و متأسف بودند و نگران این عزیزان بودند و از همان ابتدای حادثه پیگیر ماجرا بوده و این نشان می‌دهد که مردم هم ایرانی و هم ایران را دوست دارند و به همدیگر علاقه دارند و هر برکتی که هم باشد در همین اتحاد، هماهنگی، محبت‌ها می‌باشد.

منبع: خبرگزاری رسمی حوزه

نظر شما
پربیننده ها