احداث یادمان «۱۳ خلبان شهید» استان قم

جانمایی، احداث و نصب المان ۱۳ خلبان شهید استان قم در دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان و مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم مورد بررسی و تاکید قرار گرفت.
کد خبر: ۲۷۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸ - 16January 2018

یادمان «۱۳ خلبان شهید» استان قم احداث می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با حضور در سازمان زیباسازی شهرداری قم، با «سیدمحمد موسوی منش» مدیر عامل این سازمان دیدار کرد.

حسینی در این دیدار با قدردانی از اقدامات رو به گسترش شهرداری در زیباسازی و ایجاد فضای مرتبط با موضوع دفاع مقدس در سطح شهر، اظهار داشت: آثار و ابنیه فیزیکی مرتبط با هشت سال دفاع مقدس در کشور در تملک معنوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است و اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس قم نیز با پیگیری خط مشی بنیاد که همان سیر و سیره و جامعیت سال‌های دفاع مقدس است، با همکاری دستگاه‌های ذیربط اقداماتی را در جهت ثبت و نگهداری و معرفی این مکان‌ها در سطح استان انجام داده است.

وی افزود: ۳۲ مکان بمباران شده در قم وجود دارد که بخشی از آن‌ها از بین رفته و مطالبه و پیگیری ساخت المان مکان‌های بمباران، موشک‌باران و ترور و همچنین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان برای این است که تاریخ انقلاب و دفاع مقدس فراموش نشود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ادامه داد: ۱۳ خلبان شهید در استان قم داریم که بین آن‌ها شهید «اکبری» با بالاترین سورتی پرواز و شهید «مهدیان» به عنوان زبده‌ترین خلبان F۴ در دوران دفاع مقدس مطرح بوده‌اند.

وی تصریح کرد: در ۱۷ استان برای خلبانان شهید یادمان و سردیس ساخته شده و این موضوع از سال ۹۳ با تشکیل جلساتی در قم پیگیری شده و امید است هر چه زودتر به نتیجه مطلوب برسد.

موسوی‌منش نیز در این دیدار با بیان اینکه شهرداری در سال‌های اخیر تلاش کرده ضمن رعایت برنامه محوری، نگاه علمی‌تری به موضوعات شهری داشته باشد، ضمن ابراز خرسندی از حضور شهرداری و شورای شهر در هیئت امنای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان، گفت: در سند چشم انداز اجرای طرح‌های اسلامی ایرانی و بخصوص موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در پروژه‌های شهری توجه خاص شده است.

وی ادامه داد: از آن جمله می‌توان به نصب پلاک شهدای شاخص و اجرای نور پردازی و دیوارنگاری متناسب با شهید و شهادت در زیرگذرها، پل ها، معابر و میدان‌هایی که به نام شهدا مزین است، اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم خاطرنشان کرد: اگر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بخواهد ماندگار و جذاب شود باید با جلوه‌های هنری عجین گردد و در این راستا می‌توان از تجربه هنرمندانی که عرصه دفاع مقدس را به خوبی درک کرده و یا علاقمند به ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت باشند، بهره‌مند شد.

این مسئول همچنین پیگیری روال اداری و مهندسی در خصوص جانمایی مکان مناسب و تمهید مقدمات لازم جهت نصب یادمان خلبانان شهید استان قم را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار