امیر حاتمی در دیدار وزیر تولیدات دفاعی پاکستان:

توسعه همکاری‌های دفاعی ایران و پاکستان زمینه ساز تحکیم امنیت و ثبات منطقه است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ایران بر توسعه روابط با پاکستان تاکید دارد، گفت: توسعه همکاری‌های دفاعی میان ایران و پاکستان زمینه‌ساز تحکیم امنیت و ثبات منطقه است.
کد خبر: ۲۷۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳ - 16January 2018

توسعه همکاری‌های دفاعی ایران و پاکستان زمینه ساز تحکیم امنیت و ثبات منطقه استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در دیدار با «رانا تنویر حسین» وزیر تولیدات دفاعی پاکستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان صرف نظر از مرزهای مشترک، از اشتراکات تاریخی، فرهنگی و دینی عمیقی برخوردارند، اظهار داشت: پاکستان جایگاه ویژه­‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در منطقه دارد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر توسعه روابط با کشور دوست و برادر پاکستان در تمامی عرصه­‌های روابط دوجانبه و منطقه­‌ای تاکید دارد، افزود: دیدارهای متقابل مقامات دفاعی و نظامی دو کشور زمینه‌ساز توسعه روابط دوجانبه و تحکیم ثبات و امنیت در منطقه خواهد بود.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تجربه سال­‌های اخیر اهداف و نیات جنایتکارانه آمریکا را برای کشورهای مستقل منطقه روشن کرده است، خاطرنشان کرد: آمریکا و رژیم­ صهیونیستی بزرگ­ترین و خطرناک­ترین حامی تروریسم در منطقه بوده و افراط­ گرایی زاده سیاست‌های آمریکا در منطقه است.

امیر حاتمی با بیان اینکه معتقدیم بهترین راه­ حل برای خروج از فشارهای آمریکا، همکاری کشورهای منطقه است، اضافه کرد: یکی­ از وقایع و تحولاتی که در منطقه غرب آسیا (سوریه، عراق، یمن و افغانستان) می‌­گذرد، محصول نیات شوم و بدخواهانه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای کشورهای اسلامی است.

وی با بیان اینکه داعش همچنان به عنوان یک تهدید منطقه­‌ای و بین­ المللی می­‌تواند ثبات و امنیت منطقه را تحت تاثیر قرار دهد، ادامه داد: معتقدیم بحران­ های موجود در سوریه و یمن راه­ حل نظامی ندارد و باید از طریق مذاکره و روش­ های سیاسی حل و فصل شود.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد پاکستان به عنوان یک کشور مهم و معتبر در جهان اسلام در راستای منافع امت اسلامی همچون گذشته نقش مثبتی در روند تحولات منطقه­‌ای ایفا کند.

وی با ضروری خواندن توسعه ارتباطات و همکاری‌های میان کشورهای آسیایی، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری­‌های دفاعی فنی فی­ مابین دو کشور استقبال کرد.

«رانا تنویر حسین» وزیر تولیدات دفاعی پاکستان نیز در این دیدار با اشاره به تعامل هیئت‌های نظامی و دفاعی پاکستان و ایران و تقویت روابط دو کشور در راستای افزایش امنیت منطقه اظهار داشت: ایران نقش خطیر و حساسی در منطقه ایفا می­‌کند و حمایت پاکستان از ایران در مجامع مختلف بین­ المللی، ضریب امنیت منطقه را افزایش خواهد داد.

وی تحکیم امنیت و ثبات در مرزهای دو کشور را زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری فی ما بین تهران ـ اسلام آباد دانست و بر ضرورت تقویت همکاری‌های نظامی و انتظامی برای مقابله مشترک با شرارت‌های مرزی تاکید کرد.

وزیر تولیدات دفاعی پاکستان بر لزوم همکاری‌های دو کشور در حوزه دریایی و توسعه کشتیرانی و همکاری میان بنادر ایران و پاکستان به ویژه بنادر چابهار و گوادر تاکید و آن را برای امنیت و ثبات در منطقه مفید ارزیابی کرد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار