آیت‌الله جوادی آملی:

عظمت ملت ایران به دلیل عمل به قرآن است

یکی از مراجع تقلید شیعیان، عظمت ملت ایران را به دلیل عمل به قرآن دانست و گفت: ملت ایران اسلامی با تبعیت از دستورات قرآن به همه تعهدات بین‌المللی خود پایبند است. 
کد خبر: ۲۷۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹ - 16January 2018

عظمت ملت ایران به دلیل عمل به قرآن استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی بعد از ظهر سه‌شنبه در دیدار معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در بنیاد علوم و حیاتی اسرا برگزار شد، با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) کار تبلیغ را با فرهنگ شروع کردند، اظهار داشت: ایشان قرآن و عترت را به صحنه آوردند و افراد را تربیت کردند.

وی با بیان اینکه قرآن برای مسلمانان، مسیحیان و یهودیان و همه بشر اعم از کفار و غیر آن برنامه و پیام دارد، ادامه داد: دستور به حج و جهاد و نماز و... دستورات ملی قرآن است و دسته دیگر سفارشات قرآن نیز برای یهودیان و مسیحیان و نحوه برخورد با آنان است. 

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه قرآن، پیام‌های جهانی برای همه بشر هم دارد، اضافه کرد: اینکه فرموده‌اند با مردم دنیا با سخن نیکو حرف بزنید و یا وقتی با آنان معاهده بستید به آن پایبند باشید، جزء پیام‌های جهانی قرآن است. 

حل مشکل برجام و حقوق بشر با استفاده از قرآن

وی با تأکید بر اینکه قرآن دستور داده است که اموال مردم را کم ندهید، اظهار داشت: این خطاب قرآن، آنقدر جهانی است که با آن می‌توان مشکل برجام و حقوق بشر را حل کرد. 

آیت الله جوادی آملی در ادامه به دشمنی دشمنان علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: ملت ایران ملت بزرگ و با عظمتی هستند چون کاری کرده‌اند که هفت میلیارد انسان روی کره زمین آن را تحسین می‌کنند.

وی افزود: کشور ما در ابتدای انقلاب اسلامی ده سال درگیر جنگ بود که دو سال جنگ داخلی با خلق کرد و عرب و... داشتیم. 

این مفسر قرآن کریم افزود: هشت سال نیز درگیر جنگ تحمیلی شدیم که بخش زیادی از کشور ما ویران شد و هزاران شهید و جانباز دادیم و بعد از پذیرش قطعنامه نیز ارتشیان و سپاهیان دلاور ما از میدان جنگ وارد خانه‌هایشان شدند ولی صدام عملیات مرصاد را راه انداخت. 

وی اظهار داشت: مدتی بعد خداوند صدام را به جان کویت انداخت و این کشور را اشغال کرد و همه از مسئولان و دولت ایران خواستند که به صدام حمله کنیم. 

به فردوسی نیاز داریم که بزرگی و کرامت ملت ایران را بسراید

آیت الله جوادی آملی اضافه کرد: ما یک گلوله به عراق شلیک نکردیم، آیا شرافت و عزتی از این بالاتر هست که قرآن به مردم ما داده است. ما اگر گلوله هم شلیک می‌کردیم کسی به ما اعتراض نمی‌کرد ولی مردم ایران به خاطر پیام قرآن این کار را نکردند. 

وی با بیان اینکه ما به فردوسی نیاز داریم که این بزرگی و کرامت را بسراید و به شعر در آورد، گفت: مشکل وزارت ارشاد این است که این ویژگی مردم ایران را خوب درک نکرده است و باید خوب این مسئله را بفهمد و به دنیا نشان دهد. 

مرجع تقلید شیعیان اضافه کرد: این گوشه‌ای از کرامت مردم ایران است که به واسطه قرآن آن را به دست آورده‌اند. 

وی با بیان اینکه عربستان سعودی در حفظ قرآن و قرائت آن از ما پیشتر هستند، گفت: ملت ایران به پیام قرآن عمل کرده و صاحب عزت است ولی حفظ ظاهر قرآن دردی از عربستان دوا نمی‌کند.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار