گردهمایی مسئولان طرح و برنامه و بودجه نیروهای مسلح-8/ سردار عبداللهی:

بومی‌سازی از اولویت‌های نیروهای مسلح است

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما روش‌های خود را باید متناسب با شرایط جغرافیایی، تهدیدها و فرهنگ ملی پایه‌ریزی کنیم چرا که اولویت در نیروهای مسلح، بومی‌سازی تجهیزات است.
کد خبر: ۲۷۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵ - 16January 2018

بومی‌سازی از اولویت‌های نیروهای مسلح استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار «علی عبداللهی» معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح در اختتامیه گردهمایی جامعه طرح و برنامه و بودجه نیروهای مسلح گفت: دنیای اطراف ما روز به روز از لحاظ دانش و برنامه‌ریزی پیچیده می‌شود و بر این اساس باید برنامه‌ریزی جامعی در سازمان‌ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر سازمانی بدون برنامه حرکت کند به بن بست خواهد رسید، افزود: برنامه‌ریزی می‌تواند حتی با کمبود منابع، سازمان را از گردنه‌های سخت عبور دهد و قطعاً سازمانی پیشرفت خواهد کرد که برنامه‌ریزی درستی داشته باشد.

سردار عبداللهی بیان کرد: ما باید از بودجه محوری به سمت برنامه محوری حرکت کنیم و برنامه‌های خود را متناسب با ظرفیت‌های نیروی انسانی، واقعیت‌ها، تجهیزات و منابع مالی تهیه و تدوین کنیم.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه معاونت‌های طرح و برنامه باید با ایجاد شرایط خاص موجب هم افزایی در سازمان خود و سازمان‌های همطراز شوند، تصریح کرد: اساسی ترین برنامه‌های هر سازمان در طرح و برنامه آن شکل می‌گیرد و امروزه اهمیت این مجموعه بر کسی پوشیده نیست.

وی گفت: در هر سازمانی ساختارها باید پاسخگوی مأموریت‌های آن سازمان باشد و ما باید متناسب با برنامه و مأموریت‌های خود ساختارهای موجود را تغییر دهیم چرا که در ساختار سازمان، اجرای مأموریت مهمترین موضوع است.

سردار عبداللهی تصمیم‌سازی، نظارت و کنترل را از وظایف مهم معاونت‌های طرح و برنامه و بودجه برشمرد و افزود: لازمه انجام این وظایف کلیدی، جذب کارکنان توانمند و تشکیل اتاق‌های فکر برای توانمندسازی حوزه مدیریت است.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح در پایان، شناسایی مزیت‌ها و برنامه‌ریزی درست را از دیگر وظایف طرح و برنامه برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز، طرح و برنامه درست موجب فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف اعم از صرفه‌جویی و استفاده از تولیدات داخلی می‌شود.

گفتنی است در پایان این گردهمایی یک روزه از پیشکسوتان، کارکنان، جانبازان و جوانان برگزیده در حوزه طرح و برنامه با اهدای هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها