نگرانی محمود عباس از رویکرد ولیعهد سعودی در قبال فلسطین

تشکیلات خودگردان فلسطین به شکل فزاینده‌ای نسبت به سیاست‌ها و رویکردهای جدید عربستان و ولیعهد آن درباره فلسطین ابراز نگرانی کردند.
کد خبر: ۲۷۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵ - 16January 2018

نگرانی محمود عباس از رویکرد ولیعهد سعودی در قبال فلسطینبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، یک مقام نزدیک به ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت: محمود عباس رئیس این تشکیلات در دیدار با تعدادی از رهبران جنبش فتح نسبت به شخصیت محمد بن سلمان ولیعهد عربستان ابراز نگرانی کرده است.

این مقام در تاکید موضع خود به اظهارات اخیر احمد مجدلانی عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین استناد کرد که گفته بود محمد بن سلمان به طرف فلسطینی پیشنهادهای آمریکا در خصوص روند صلح در خاورمیانه معروف به «معامله قرن» را انتقال داده‌اند.

این مقام یادآور شد: عباس در جریان این دیدار، محمد بن سلمان را یک جوان تازه به دوران رسیده و ماجراجو و فاقد تجریه سیاسی خواند و به میزان تاثیرگذاری محمد بن زاید ولیعهد امارات بر سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌سازی‌های بن سلمان اشاره کرد.

وی تصریح کرد که بن سلمان عباس را برای بازگرداندن محمد دحلان به صحنه فلسطین تحت فشار قرار داد، ولی عباس با این

امر مخالفت کرد، زیرا می‌داند که امارات از دحلان حمایت می‌کند.
این مقام تاکید کرد: سران تشکیلات رام الله نسبت به تحرکات اخیر محمد بن سلمان؛ به ویژه در زمینه معامله قرن نگران هستند، آنان بر این باورند که بن سلمان به منظور خودنمایی همسو با دولت آمریکا حرکت می‌کند.   

وی افزود: تشکیلات رام الله نسبت به رویکرد جدید سعودی نگران است و اطرافیان عباس پیش بینی می‌کنند که این تشکیلات به خاطر همسویی بن سلمان با سیاست‌های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در قبال مساله فلسطین با مشکلات و چالش‌های فراوانی مواجه خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار