کدخدایی:

شهید باقری در دانشگاه انقلاب اسلامی به عزت رسید

سخنگوی شورای نگهبان گفت: سردار شهید «حسن باقری» در دانشگاه انقلاب اسلامی تربیت یافت و در این دانشگاه به عزت رسید.
کد خبر: ۲۷۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵ - 16January 2018

شهید باقری در دانشگاه انقلاب اسلامی به عزت رسیدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، «عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان در مراسم گرامیداشت سردار شهید «حسن باقری» که امشب در کانون سردفتران و دفتریاران برگزار شد، اظهار داشت: سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی حکیمانه و دقیق است و وقتی که ایشان می‌فرمایند شهید باقری معجزه انقلاب است به این دلیل است که این شهید بزرگوار به مانند ما دانشجو بود اما انگیزه و اراده وی موجب شد که در انقلاب اسلامی تربیت یابد و در دانشگاه جنگ به درجه فرماندهی برسد.

وی افزود: شهید باقری ایثارگری‌های فراوانی در راه انقلاب اسلامی داشته است و خدمات فراوانی نیز نسبت به انقلاب داشته است.

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی دانشگاه بزرگ انسان‌ساز است و تمامی جوانانی که در این دانشگاه تربیت یافتند، به عزت رسیدند. مدیر این دانشگاه نیز امام خمینی (ره) است.

کدخدایی عنوان کرد: دانشگاه انقلاب اسلامی جوانان و نوجوانان را هدفمند و جهت‌دار کرد. این دانشگاه جهت زندگی جوانان را تعیین کرد، موضوعی که ما امروز همچنان نیازمند آن هستیم و باید به آن توجه کنیم تا جهت و هدف را گم نکنیم. اگر دفاع مقدس شخصیت‌هایی مانند «حسن باقری» تربیت کرد، امروز نیز به آن نیازمندیم و می‌توانیم چنین شرایطی را ایجاد کنیم تا به آن برسیم. شهید حججی نمونه این الگو در این روزگار است.

وی با تاکید بر اینکه همچنان خط جهاد و مبارزه با هدایت رهبر معظم انقلاب ادامه دارد، گفت: دانشگاه انقلاب اسلامی تعطیلی بردار نیست و به راه خود ادامه می‌دهد. و در حال تربیت نیروهای مدیر و انقلابی در حرکت خواهد بود. اگر شهید باقری را به عنوان یکی از فرماندهان و مدیران تربیت شده دفاع مقدس می‌دانیم، امروز نیز می‌توانیم شاهد چنین تربیتی باشیم اما شرط ورود به این دانشگاه حضور همیشگی است.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر انقلابی بودن افزود: رهبر معظم انقلاب طی چند سال گذشته در جمع اعضای مجلس خبرگان، قوه قضاییه و شورای نگهبان بر بحث انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن تاکید کردند؛ یعنی اینکه اگر دانشگاه انقلاب قرار است معجزه‌ای مانند شهید باقری تربیت کند باید به شروط آن که همان انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن باشد، بمانیم.

کدخدایی با طرح چرایی تذکرات رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: نکته تاکیدات رهبر انقلاب این است که انقلابی که در گذشته معجزه‌ها تربیت می‌کرد، امروز نیز می‌تواند این کار را انجام دهد؛ شرط تحقق آن انقلابی بودن است. بزرگترین پاداش حضرت امام خمینی (ره) به جامعه نهضت بود که جهت جامعه را تغییر داد. امروز نیز باید برای انسان‌سازی به این نکات توجه کرد تا جامعه در همه عرصه‌ها ساخته شود.

وی تاکید کرد: ما باید یک بار دیگر به خودمان بازگردیم و این سوال را از خودمان بپرسیم که به عنوان مسئولین این چنین عمل کرده‌ایم تا معجزه‌ای پدید آید؟ ما نیازمند واردات نیستیم بلکه نیازمند اراده هستیم. باقری با تکنولوژِی، باقری نشد بلکه با اراده در مکتب امام (ره) به این جایگاه رسید و تا حیات جهان، نام او جاودان خواهد ماند. مهمترین بحث این است که ما خط اصلی انقلاب را فراموش نکنیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها