آمریکا در حمایت از شبه‌ نظامیان در «عفرین» سوریه عقب‌نشینی کرد

سخنگوی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در مورد احتمال عملیات ترکیه علیه شبه نظامیان کرُد سوریه در منطقه عفرین گفت: این منطقه خارج از مسئولیت ائتلاف است.
کد خبر: ۲۷۴۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۰ - 17January 2018

آمریکا از حمایت از شبه‌ نظامیان در «عفرین» سوریه عقب‌نشینی کردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا اعلام کرد که در مقابل منطقه «عفرین» سوریه هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

«رایان دیلون» سخنگوی این ائتلاف سه‌شنبه در جریان نشست خبری در پاسخ به این سؤال که در صورت حمله ترکیه به شبه نظامیان کُرد «یگان‌های مدافع خلق» در سوریه چه خواهد کرد، گفت: «منطقه عملیات ترکیه خارج از منطقه مسئولیت ائتلاف است».

به گزارش شبکه راشای تودی، دیلون در نشست کمیته نظامی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شهر بروکسل حضور دارد، تصریح کرد: شرایط نظامی در مرزهای ترکیه و سوریه در این نشست بررسی خواهد شد.

پیشتر «خلوصی آکار» رئیس ستاد کل ارتش ترکیه که او نیز در نشست ناتو حضور دارد، گفته بود که ترکیه هرگز اجازه تسلیح شبه نظامیان یگان‌های مدافع خلق در سوریه را نخواهد داد، چرا که این شبه نظامیان وابسته به گروه تروریستی «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) هستند.

این هفته یکشنبه آمریکا اعلام کرد: قصد دارد نیروی مرزی جدید در شمال شرق سوریه تشکیل دهد که نیروهای آن نزدیک به 30 هزار نفر خواهد بود.

ایالات متحده آمریکا گفته است این نیرو بر مرزهای سوریه با ترکیه، عراق و رودخانه فرات متمرکز خواهد شد.

در واکنش به این خبر، «بکیر بوزداغ» معاون نخست‌وزیر ترکیه ضمن محکوم کردن تصمیم ائتلاف آمریکایی برای تشکیل ارتش کُردی در شمال سوریه، گفت که این کار «بازی با دم شیر» است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز تهدید کرد که ارتش کُردی مورد نظر آمریکا را در نطفه خفه خواهد کرد.

این اقدام آمریکا باعث واکنش دولت سوریه نیز شد و دمشق آن را به شدت محکوم کرد.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار