حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در همایش «ناجا و تمدن نوین اسلامی»:

نظام اسلامی نیازمند کارگزار اسلامی است/ این حرف که نظام اسلامی کاری با بهشت و جهنم مردم ندارد؛ غلط است

معاون اول رییس قوه قضاییه با بیان اینکه نظام اسلامی نیازمند کارگزار اسلامی است، گفت: این حرف که نظام اسلامی کاری با بهشت و جهنم مردم ندارد؛ غلط است.
کد خبر: ۲۷۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ - 17January 2018

نظام اسلامی نیازمند کارگزار اسلامی است/ این حرف که نظام اسلامی کاری با بهشت و جهنم مردم ندارد؛ غلط استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین «غلامحسین محسنی اژه‌ای» معاون اول قوه قضائیه در همایش «ناجا و تمدن نوین اسلامی» که صبح امروز در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، اظهار داشت: همه ما باور داریم که جهان هستی آفریننده‌ای دارد که دارای نظم و هدف است و قبول داریم که این آفریننده، علیم، قدیر، رحیم و رحمان است و همچنین می‌دانیم که انسان دارای تفکر و تعقل و اشرف مخلوقات است، چرا که می‌تواند اثرگذار باشد و به سمت تعالی سیر کند و همین انسان نیز می‌تواند از حیوان پست‌تر شود و به اسفل سافلین سقوط کند.

وی با بیان اینکه باور داریم که دین اسلام، جامع و کامل است و برای رساندن انسان به قله سعادت و تکامل برنامه دارد، افزود: رعایت برنامه جامع دین اسلام می‌تواند ما را از سقوط نجات دهد و به جایگاه واقعی‌اش برساند.

حجت الاسلام اژه‌ای ادامه داد: حدود 4 دهه قبل، انقلاب اسلامی به دست یک فقیه و اسلام‌شناس عادل پیروز شد و در این کشور نظامات اسلامی توسط ایشان پایه‌گذاری شد که این نظام اسلامی کارگزار متناسب با این نظام را می‌خواهد، یعنی کارگزارانی با بینش اسلامی باید عهده‌دار مسئولیت‌ها باشند. لذا اگر کسی در حوزه بینش دچار اختلاط، مشکل یا کم و کاستی باشد، قطعاً نمی‌تواند در راستای اهداف این نظام گام بردارد.

وی ادامه داد: اگر کارگزاران، دولتمردان و مجموعه اجزای این نظام اعم از اقتصاد، فرهنگ، انتظام و... اسلامی باشد، بخش‌های مختلف جامعه به سمت کمال هدایت می‌شود.

معاون اول قوه قضاییه بیان داشت: این حرف که نظام و دولت اسلامی، کاری با بهشت و جهنم مردم ندارد، حرف کاملاً غلطی است؛ چراکه نظام اسلامی وظیفه دارد بستر را برای رشد همه فضائل اخلاقی در تمامی ابعاد فراهم کند و انسان‌ها را به سوی کمال و زندگی مطلوب و با آرامش، مخلصانه و پویا هدایت کند.

وی گفت: اگر با اقدامات نرم موانع رسیدن به سعادت انسانی برطرف نشود و یا اقتضائات رسیدن به سعادت انسانی فراهم نشود، باید با اقدامات سخت این موانع را برطرف کرد. و اگر بخواهیم یک تمدن قابل ارائه در جهان داشته باشیم، باید بتوانیم فضای زندگی و رشد مادی و معنوی و کمال افراد را فراهم کنیم؛ چراکه منبع دین ما وحی است و سرنوشت نهایی همه ما به دست پروردگار است.

محسنی اژه‌ای با اشاره به نقش ناجا عنوان کرد: کدام دستگاه و نیرو را سراغ دارید که با تمامی سطوح و اقشار جامعه سر و کار دارد و حضور فعال نیز در همه حوزه‌ها دارد؟ لذا نیروی انتظامی می‌تواند کمک بزرگی در تحقق تمدن نوین اسلامی بکند. در دنیای جاهلیت مدرن که روزانه افراد بسیاری جنین‌ها را سقط می‌کنند، و یا کودکان را با بمب و موشک و سلاح‌های میکروبی از بین می‌برند، و این کارها را رنگ و لعاب می‌دهند و سراب را به جای آب القا می‌کنند، نیازمند هوشیاری، بصیرت، تعقل و برنامه جامع دینی هستیم.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت امنیت و نظم در دین اسلام اظهار داشت: این اهمیت به اندازه‌ای است که اگر کسی راه‌ها، شهر و محیط کسب و کار را ناامن کرد و یا در این رابطه از سلاح استفاده کرد، مجازات سنگین قطع کردن دست یا پا برای مجرم در دین اسلام در نظر گرفته شده است.

معاون اول قوه قضاییه در پایان با بیان اینکه امروز بحمدالله از نیروی انتظامی مومن، وظیفه‌شناس و مقتدری برخورداریم، گفت: نیروی انتظامی پویاست و به واسطه ارتباطی که با همه اقشار جامعه دارد، می‌تواند تاثیر بسزایی در آینده جامعه داشته باشد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها