صراحت؛ پایه هر نوع صلح در جهان اسلام

صراحت پایه اول هر نوع صلح و مسالمت در جهان اسلام بوده و با پنهان‌کاری و تعارف هرگز به ثبات و صلح پایدار نخواهیم رسید. در همین راستا سخنان مقام معظم رهبری در این چارچوب، هدایتگرانه و واقع‌گرایانه است.
کد خبر: ۲۷۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ - 17January 2018

صراحت؛ پایه هر نوع صلح در جهان اسلامبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، پارلمان‌ها به عنوان نماینده مردم در جهت‌گیری جریان‌های فکری و سیاسی جوامع محسوب می‌شوند و از جایگاه بالایی در ساختار دولت‌ها و حکومت‌ها برخوردار هستند. زمانی که پارلمان‌ها متعلق به کشور‌های اسلامی باشند اهمیت آن‌ها دو چندان می‌شود و نقشی که آن‌ها می‌توانند در هدایت و جهت‌گیری دولت‌های کشور‌های اسلامی ایفا کنند در سطح بالایی است.

مسائلی که عمدتا در زمان معاصر ما مطرح می‌شود بیشتر در سرزمین‌های اسلامی در حال وقوع است، جهان اسلام ناچار است در برابر چالش‌های متعددی که با آن‌ها مواجه است یا موضع انفعالی بگیرد که علامتی از پایان حیات سیاسی امت اسلامی خواهد بود یا این‌که نقش فعالی در برابر آن‌ها اتخاذ کند. این نقش فعال می‌تواند یا نقش مخرب و میدان دادن به جریان‌های افراطی و خشونت بار باشد و یا اینکه با اتخاذ روش‌های مدبرانه، دلسوزانه و عاقلانه چالش‌ها را به نتایج مثبتی تبدیل و از آن‌ها فرصت‌های سازنده‌ای برای جهان اسلام فراهم کند.

فلسطین و قدس مهم‌ترین مسائلی هستند که در حال حاضر جهان اسلام با آن مواجه است، مساله‌ای که قدرتی که مدعی بزرگی در جهان است تلاش می‌کند آن را جانبدارانه به نفع صهیونیست‌ها حل و فصل کند و تمامی حقوق مردم فلسطین را پایمال کند. اقدامات آمریکا عملا با یک توطئه سه جانبه در حال شکل گیری است، طراحی پشت پرده «کوشنر» مشاور ترامپ همراه با نتانیاهو و محمد بن سلمان در حال شکل گیری است، این توطئه در جهت نادیده گرفتن اراده ملی و تاریخی مردم فلسطین در داشتن دولت آزاد و مستقل در سرزمین فلسطین با پایتختی قدس است، اقدامات پشت پرده عربستان در میان کشور‌های اسلامی با تطمیع و تهدید درحال پیگیری است و در این زمینه به واسطه عدم اجازه به امپراتوری رسانه‌ای تحت تسلط خود در کشور‌های جهان اسلام از طرح و افشای این توطئه جلوگیری کرده است.

اینک نقش پارلمان‌های کشور‌های اسلامی که بتوانند به طور واقعی بیانگر خواست و اراده ملت‌ها باشند به عنوان یک وظیفه جدی و اساسی مطرح است و می‌تواند به عنوان پیش‌برنده، پیشتاز و ارایه آگاهی و مقابله با توطئه سکوتی باشد که عربستان به منظور فراموش کردن مساله فلسطین که در حساس‌ترین مرحله خود قرار دارد محسوب شود. همچنین موضوعاتی مانند حقوق مردم مظلوم یمن که تحت تهاجم گسترده نظامی از کشور همسایه قرار دارند موضوع دیگری است که در حال تبدیل به جنایت عظیم علیه بشریت است. طرح این مسائل به صورت صریح، تنها راه حل واقعی چالش‌های جهان اسلام خواهد بود و تعارف‌کردن در مورد این مسائل کمکی به حل مسایل نمی‌کند. صراحت پایه اول هر نوع صلح و مسالمت در جهان اسلام بوده و با پنهان کاری و تعارف هرگز به ثبات و صلح پایدار نخواهیم رسید. در همین راستا سخنان مقام معظم رهبری در این چارچوب هدایتگرانه و واقع گرایانه است.

منبع: روزنامه جام جم

نظر شما
پربیننده ها