تولیدکننده با سود بانکی 24 درصد چگونه با تولیدات خارجی رقابت کند؟

نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سود بانکی بالا و تاثیر آن بر تولید داخلی گفت: ارائه وام‌های بانکی با سود 18 تا 24 درصد رقابت با تولیدات خارجی را ناممکن می‌کند.
کد خبر: ۲۷۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ - 17January 2018

تولیدکننده با سود بانکی ۲۴ درصد چگونه با تولیدات خارجی رقابت کند؟به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، «شهروز برزگر» نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز مجلس و در ارزیابی گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید داخلی درباره نحوه عملکرد دولت در اجرای سه قانون بخش تولید اظهار داشت: اصل 44 قانون اساسی، نظام اقتصادی ایران را بر پایه سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی قرار داده و جزئیات آن را نیز اعلام کرده است.

وی افزود: امروز هم قانون سیاست‌های کلی اصل 44 را داریم و هم کمیسیونی بر این اساس فعال است؛ اما کمیسیون مجلس که باید بر نحوه اجرای اصل 44 نظارت می‌کرد، نظارت نکرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: با وجود توان تولید داخل برخی کالاها، همچنان شاهد واردات هستیم و نتوانسته‌ایم کاری در جهت اشتغال انجام دهیم.

برزگر یکی از دلایل این مسئله را سود بالای بانکی خواند و گفت: وقتی تولیدکننده چهار درصد سود دارد، چطور می‌تواند با وام‌های بانکی با سود 18 تا 24 درصد به تولید خود ادامه دهد و با تولیدات خارجی رقابت کند؟

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها