وصیت‌نامه شهید اسدالله سلیمانی ماهینی/ دعای کمیل را در شب‌های جمعه فراموش نکنید

شهید سلیمانی ماهینی در وصیت‌نامه خود آورده است: «نماز جمعه را به فرمایش امام ترک نکنید و دعای کمیل را در شب‌های جمعه فراموش نکنید؛ چرا که دعا دل انسان را جلا می‌دهد و صفای باطن به انسان می‌دهد و او را غرق در عالم ملکوت می‌کند.»
کد خبر: ۲۷۴۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ - 17January 2018

وصیت‌نامه شهید اسدالله سلیمانی ماهینی/ دعای کمیل را در شب‌های جمعه فراموش نکنیدبه گزارش خبرنگار ساجد، شهید «اسدالله سلیمانی ماهینی» سال ۱۳۴۲ چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد و سرانجام ۱۶ اسفند ۱۳۶۳ طی عملیات بدر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«الحمدلله الذی یومن الخانفین و ینجی الصالحین و یرفع المستضعفین و یضع المستکبرین و یهلک ملوکا و یستخلف آخرین

با سلام و درود خدمت امام امت و با سلام به ارواح پاک شهدای اسلام و با درود بی‌پایان به خانواده‌ گرانقدر شهدا.

برادران و خواهران عزیز در این دنیا سخن حضرت علی (ع) را آویزه گوش کنید و تقوای خدا پیشه کنید، که دنیا محل گذر است، عده‌ای آمدند و رفتند و ما نیز خواهیم رفت، پس چه بهتر که در همین دنیا، آخرت خود را آباد سازیم، با یکدیگر عطوف و مهربان باشید و نسبت به یکدیگر گذشت داشته باشید تقاضای عاجزانه و خالصانه‎‌ام این است که امام را یاری کنید و او را که حسین زمان ماست تنها نگذارید و پیرو خط او که همان خط حسین (ع) است باشید و همیشه دعا بر جان امام عزیز را فراموش نکنید که خدا او را تا انقلاب مهدی برای ما نگهدار.

پدرم و مادرم، از شما کمال تشکر و قدردانی را دارم، که مرا برای یاری روح خدا و دین خدا فرستادید، البته باید با بزرگواری خویش مرا ببخشید، چرا که در طول زندگی‌ام، قدر شما را کامل ندانستم، پدرم و مادرم، شما در جامعه سر بلند کنید و افتخار کنید که فرزندتان در این راه گام برداشته و اگر قطره خون ناقابلی داشته در راه دین راستین اسلام ریخته.

مادرم، تنها خواهش من این است که در شهادت من گریه نکنی، چرا که ما راه حق را می‌رویم و بر علیه کفر می‌ستیزیم و برای یاری اسلام و امام قدم برمی‌داریم. الان این کاغذ را که می‌نویسم شب حمله است. مادر نمی‌دانی چه شور و حالی در میان ماست، انگار که همه پر درآورده و پرواز می‌کنیم و همه سبکبال شده‌ایم، قبل از این برنامه نوحه و سینه‌زنی داشتیم و واقعا که شب عاشورا در خاطر زنده گشت و ان‌شاءالله که با ریختن خون ما راه کربلای حسین (ع) باز شود و شما همگی برای زیارت قبر آقا اباعبدالله بیایید و یاد ما نیز باشید.

برادران و خواهران عزیزم، شما نیز مرا ببخشید، چرا که در طول زندگی ممکن است از من آزاری دیده باشید، برادر عزیزم محمد، ان‌شاءالله پس از پایان تحصیلات، درس طلبگی را فراموش نکنی و مرثیه‌گوی خاندان آن عصمت و طهارت باش، چرا که به فرمایش امام، همین روضه خوانی‌ها و همین روضه امام حسین (ع) بود که اسلام را زنده کرد.

برادر بزرگوار و صبور، جناب آقای مصطفوی، شما رسالت عمده‌ای به دوش دارید، شما باید پیام خون شهدا را به مردم ابلاغ کنید و آنان را برای یاری بیشتر اسلام فرا خوانید. دلمان برای صحبت‌های بین ۲ نماز شما تنگ شده است. ولی هنوز آخرین نصیحتی که از شما خواستم به من بگویید در گوشم هست، فرمودید که کار را برای خدا انجام دهید و در راه خدا قدم بردارید و مخلص و خالص در راه اسلام باشید.

برادران عزیز گروه فرهنگی و بسیج و کلا تمام اهل مسجد و محل، تقاضایم این است که دست به دست هم داده و فقط و فقط برای خدا کار کنید و یاری دین خدا کنید. توصیه دیگرم این که نماز جمعه را به فرمایش امام ترک نکنید و دعای کمیل را در شب‌های جمعه فراموش نکنید چرا که دعا دل انسان را جلا می‌دهد و صفای باطن به انسان می‌دهد و او را غرق در عالم ملکوت می‌کند.

دیگر سرتان را بیش از این درد نمی‌آورم و تنها تقاضای عاجزانه‌ام که امام را یاری و دعا کنید و قدر او را بدانید و پیرو او باشید؛ و باز مادر عزیزم، تو را به خدا برای من گریه نکن. افتخار کن که تو نیز مادر شهید هستی و برای خدا فرزندی را قربانی کردی.

خدایا، خدایا، تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

از عمر ما بکاه و بر عمر او بیفزای

اسدالله سلیمانی بستان ۱۳۶۲/۱۱/۱۶

والسلام»

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار