زاکانی:

برخورد با فساد در گرو عمل جهادی است

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برخورد با فساد نیازمند وجود اراده، عنصر پاک‌دست و عمل جهادی است.
کد خبر: ۲۷۴۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ - 17January 2018
برخورد با فساد در گرو عمل جهادی استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «علیرضا زاکانی» نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز در اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر اظهار داشت: اگر بخواهیم آرمان‌های خود را مرور کنیم، باید در شعاع خواسته‌های مردم آن‌ها را جستجو کرد. ما اهداف اصلی استقلال، آزادی، عدالت و پیشرفت را در پیروزی انقلاب اسلامی دنبال می‌کردیم و در پی این بودیم تا در این حوزه‌ها گوی سبقت را از دیگران برباییم و در فراسوی مرز‌ها نیز اهدافی همچون ظلم‌ستیزی را دنبال کنیم.

وی افزود: این در حالی است که از خطراتی چون اشرافیت سیاسی، رنج می‌بریم؛ زیرا بنا بود مردم و مسئولین نوکر و خادم یکدیگر باشند و قرار نبود مسئولان جزو طبقه ممتاز شوند؛ این موضوعی است که بار‌ها مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره داشتند؛ ولی گویا قرار نیست این پنبه از گوش برخی مسئولان خارج شود.

نماینده سابق مردم تهران با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات کشور وجود فساد اقتصادی و اداری است، ادامه داد: آیا نمی‌شود با فساد برخورد کرد؟ لازمه برخورد با فساد وجود اراده، عنصر پاک‌دست و عمل جهادی است. از سوی دیگر، مسئولان به جای مواجهه درست با این‌گونه قضایا، وظیفه گزارشگری را که وظیفه رسانه‌هاست، برعهده گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه چنانچه اشرافیت سیاسی با فساد اقتصادی گره بخورد، خطرآفرین است، تصریح کرد: ایجاد تنگنای معیشتی و فساد اقتصادی در جامعه، ولنگاری فکری، فرهنگی و اجتماعی، ایجاد گسست نسلی، قومی و مذهبی، افراطی‌گری احساسی، درجازدن و عقب افتادن نسبت به پیشرفت‌های دنیا، آسیب‌هایی است که متوجه جامعه است.

زاکانی اضافه کرد: گسست‌ها و مشکلات فکری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زمینه‌ای را ایجاد می‌کند تا دشمن از یک معضل واقعی در جامعه برای خود یارگیری کرده و سوء استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه در یک جنگ به تمام معنا با نظام سلطه درگیر هستیم، عنوان کرد: آمریکا در مسیر سقوط جدی خودش حرکت می‌کند و ترامپ یک حادثه بسیار دقیق برای حفظ موجودیت آمریکای فعلی است؛ رقیب ما آمریکاست و ما برای رویارویی با او نه از زور، بلکه از منطق استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/ ۲۳۱
نظر شما
پربیننده ها