جلسه هم‌اندیشی «نقش زنان در دفاع مقدس» استان کرمان برگزار شد

جلسه هم‌اندیشی نقش «زنان در دفاع مقدس و بزرگداشت 6500 شهید استان کرمان» در اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۴۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ - 17January 2018

جلسه هم اندیشی «نقش زنان در دفاع مقدس» برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، «اکرم رنجبر» مسئول بسیج زنان کرمان و هیات همراه امروز با سرهنگ پاسدار «محمدمهدی ابوالحسنی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان دیدار کرد.

در این دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان به نقش زنان در دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: مادران شهدای این مرز و بوم بزرگوارانی هستند که فرزندان خود را به زیبایی پرورش دادند و عزیزشان را در جهت حفظ نظام و اسلام در طبق اخلاص گذاشتند و وظیفه ما معرفی این الگو‌ها است.

وی ادامه داد: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که زنان و دختران آن بسیار آسیب‌پذیر هستند، پس باید در عرضه و معرفی الگوها ظرافت داشته باشیم.

ابوالحسنی افزود: برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و در جهت پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی لازم است که با برنامه‌ریزی تصمیم‌گیری شود و  زمانی یک کار خوب جواب می‌دهد که تاثیر آن را در میدان عمل شاهد باشیم.

این مسئول در ادامه به وصایای شهدا اشاره کرد و گفت: یکی از بحث‌های مهمی که شهدای ما بسیار به آن سفارش کرده‌اند،بحث  حفظ حجاب است.

ابوالحسنی افزود: ما در زمینه حجاب به زیبایی‌ها و لذت حجاب داشتن نپرداختیم و این بحث مهم را به دخترانمان درست عرضه نکردیم تا به آن به عنوان یک ارزش نگاه شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: فرزندان ما آماده الگو‌پذیری هستند و ما باید آنها را به این سمت سوق دهیم و اگر روش هدایت درست باشد، مطمناً تاثیر بسیار بالا و نتیجه مثبتی خواهد داشت.

همچنین مسئول بسیج زنان استان کرمان عنوان کرد: این حوزه در جهت برگزاری بزرگداشت 6500 شهید استان، چند محور را که شامل؛ اجلاسیه شهدای زن، نقش زن در دفاع مقدس و لبیک به وصیت نامه‌های شهدا است را دنبال می‌کند.

رنجبر متذکر شد: در این زمینه تحقیق و پژوهش‌هایی صورت گرفته که برنامه‌ها به چه صورت برگزار شوند و امیدواریم در جهت پیشبرد اهداف کنگره برنامه‌های فوق را بتوانیم عملیاتی کنیم.

دومین کنگره 6500 شهید استان کرمان در پایان سال 97 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار