استاندار کرمانشاه:

فرهنگ ایثار و شهادت ریشه در فرهنگ عاشورا دارد

استاندار کرمانشاه گفت: فرهنگ ایثار و شهادت ریشه در فرهنگ عاشورا دارد و ترویج این فرهنگ بین نسل جوان و به ویژه دهه هفتادی‌ها ضرورت دارد.
کد خبر: ۲۷۴۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳ - 17January 2018

فرهنگ ایثار و شهادت ریشه در فرهنگ عاشورا داردبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و دهه هفتادی‌ها لازم و ضروری است.

وی افزود: یکی از بزرگترین دستگاه‌هایی که انتظار داریم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت کند، آموزش و پرورش است چرا که این فرهنگ نیازمند دهه هفتادی هاست.

بازوند با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت ریشه در فرهنگ عاشورا دارد، عنوان کرد: بر این اساس باید بیشتر به محتوای این موضوع بپردازیم و از این رو این جلسه یک جلسه اعتقادی محسوب می‌شود که از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ نظام جمهوری اسلامی وجود فرهنگ ایثار و شهادت در بین جامعه است.

وی در ادامه خواستار حضور مدیران دستگاههای مختلف در این جلسات شد و تاکید کرد: اگر مدیری به هر دلیلی نمی‌تواند در این جلسات شرکت کند معاون خود را هم لازم نیست، بفرستد.

بازوند جوانان را مدیران آینده این مملکت معرفی و خاطرنشان کرد: جوانان امروزجوانانی هستند که برای پذیرفتن هر حرفی استدلال می‌خواهند و تنها با حرف زدن نمی توان آنها را قانع کرد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: اعتماد به نفس و خودباوری یکی از مهم ترین مواردی است که در فرهنگ ایثار و شهادت باید بر آن تکیه کرد.

وی در ادامه سخنانش به مظلومیت شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: شعارهایی که در واقعه اخیر داده می‌شد این مظلومیت را بیشتر نمایان کرد و شاید معرفی مناسب این شهدا که وظیفه اصلی ما مسئولین است به درستی صورت نگرفته که چنین تفکراتی وجود دارد.

این مسئول متذکر شد: صدا و سیما یکی دیگر از نهادهای موثر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و اگر قرار است در این زمینه مستند و یا سریالی بسازد باید بر مبنای خواست عمومی باشد و بیشترین جذب مخاطب را بین دهه هفتادی‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار