دیدار نبیه بری و ولایتی؛

نبیه بری: ایران قلب تپنده مقاومت اسلامی است/ ولایتی: لبنان مایه افتخار کشور‌های اسلامی است

رییس مجلس لبنان جمهوری اسلامی ایران را پایه، مبنا و قلب تپنده مقاومت اسلامی دانست و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و یکپارچگی جهان اسلام هستیم.
کد خبر: ۲۷۴۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ - 17January 2018

ولایتیبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، «علی اکبر ولایتی» مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری بعد از ظهر امروز در دیدار با «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان اظهار داشت: نبیه بری نقش بسیار ارزنده‌ای در شکل‌گیری مقاومت اسلامی لبنان داشت. قبل از انقلاب اسلامی ایران که آیت الله امام موسی صدر جنبش امل اسلامی را تاسیس کرد، نبیه بری نیز به عنوان شاگرد ایشان نقش اساسی در شکل‌گیری این جنبش داشت که هدف‌شان مبارزه با اسرائیل بود.

وی افزود: نقش نبیه بری در مقابله با اسراییل و دفاع از فلسطین کاملا روشن است. حزب الله لبنان نیز بعد از انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت و به تدریج با اقدامات مهمی که از سوی این حزب و جنبش امل صورت گرفت و اتحادی که بین شیعیان و اهل سنت لبنان بوجود آمد، امروزه لبنان یکی از افتخارات کشور‌های اسلامی و منطقه محسوب می‌شود و در بین سایر کشور‌های اسلامی منطقه از آرامش مناسبی برخوردار است.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری تصریح کرد: ما به نبیه بری بعنوان برادر و دوست با سابقه انقلابی نگاه می‌کنیم، نه بعنوان کسی که مسئولیت و منصبی دارد و از دیدار با شخصی که نقش بسیار ارزنده‌ای در شکل‌گیری مقاومت دارد، بسیار خرسندیم.

در ادامه این دیدار، نبیه بری رییس مجلس لبنان ضمن ابراز خرسندی از دیدار با مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری اظهار داشت: اولین بار است که در دانشگاه آزاد اسلامی حضور پیدا می‌کنم و به اسم این دانشگاه افتخار می‌کنم.

وی در ادامه با اشاره به دیداری که روز گذشته با مقام معظم رهبری داشت، گفت: در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم از ایشان شنیدم که چگونه در برابر اشغالگری اسرائیل و آمریکا مقاومت کنیم. رهبر معظم انقلاب فرمودند که تنها راه مبارزه با اشغالگران، رویارویی سیاسی و نظامی نیست؛ بلکه ما از بُعد علمی نیز نیازمند مقاومت هستیم.

رییس مجلس لبنان افزود: جمهوری اسلامی ایران پایه، مبنا و قلب تپنده مقاومت اسلامی است. امام موسی صدر بود که به ما یاد داد که با چنگ و دندان و تمام امکانات با اسرائیل مبارزه کنیم.

رییس مجلس لبنان گفت: دکتر ولایتی جایگاه بزرگی در شکل‌گیری مقاومت اسلامی دارد. ایشان در مقطعی که بین جنبش امل اسلامی و حزب الله لبنان اختلافی ایجاد شده بود و عوامل خارجی دست به مداخله می‌زدند، طی سه روز متوالی با جلساتی که برگزار کرد، این اختلافات را حل کرد. با رهنمودها، فداکاری‌ها و گذشت‌های ایشان بین دو جنبش آشتی صورت گرفت.

وی گفت: از آن زمان تا کنون و برای همیشه من و سید حسن نصرالله یک روح در دو پیکر هستیم و خواهیم ماند.

بری با تاکید بر اینکه ایران شالوده مقاومت اسلامی است، گفت: ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و یکپارچگی در داخل ایران و لبنان و جهان اسلام هستیم؛ چراکه توطئه‌ها زیاد شده است. هم‌اکنون با یک سیاستمدار جدید مواجه هستیم که در راس حکومت آمریکا قرار دارد که نظرات ثابتی ندارد و واقعا دیوانه است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار