با حضور سردار غیب پرور؛

مرکز مدیریت و مداخله در بحران به همت بسیج افتتاح شد

مرکز مدیریت و مداخله در بحران به همت بسیج و با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفین افتتاح شد.
کد خبر: ۲۷۴۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ - 17January 2018
مرکز مدیریت و مداخله در بحران به همت بسیج افتتاح شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، مرکز مدیریت و مداخله در بحران با حضور سردار سرتیپ پاسدار «غلامحسین غیب پرور» رییس سازمان بسیج مستضعفین، شهریاری نماینده مجلس، رییس دانشگاه علوم پزشکی و فرمانده سپاه استان سیستان و بلوچستان، افتتاح شد.

این مرکز که مجتمعی کامل برای آموزش مستمر مردم در بحران ها است همچنین پژوهش های گوناگون را در این زمینه عهده دار شده و منشا تحولاتی مبنایی در کشور خواهد بود.

مرکز مدیریت و مداخله در بحران که هم اکنون به قطب مدیریت بحران در شرق کشور تبدیل شده دارای تجهیزات کافی برای امداد و نجات سریع در حوادث و بلایای طبیعی است.

در آیین افتتاح این مرکز سردار غیب‌پرور با تشکر از تلاش‌های صورت گرفته، گفت: با توجه به عدم مطلوبیت شاخص‌های بهداشت و درمان در این استان؛ ضرورت راه اندازی و توسعه‌ی مراکز درمانی و آموزشی مضاعف می‌شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با ابراز نگرانی از نبودن بیمارستان در برخی شهرستان‌های سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به آنکه در کشور ما بلایای طبیعی نظیر زلزله زیاد است لذا تاکید مجددی است در توجه بیشتر مسئولین به ایجاد چنین مراکزی.

وی افزود: باید بحث زلزله و بلایای طبیعی را در دو بخش پیشگیری و آموزش های همگانی جدی بگیریم که متاسفانه خیلی عمیق و جدّی به مسائل نپرداخته اند.

سردار غیب‌پرور به رییس بسیج جامعه پزشکی تاکید کرد: فراخوانی جامعی در تمام کشور صورت گیرد تا با یک هم افزایی کامل و جامع، نظیر این مرکز در گام نخست در مراکز استان ها و سپس بعد از آن حتی در شهرستان ها نیز ایجاد گردد.

وی به نیازهای ضروری مردم در حوادث گفت: اولین مساله که مردم را با مشکل مواجه می کند آب سالم و آشامیدنی است که بایستی در حوادث، نیازها را سریعا احصاء نموده و با برنامه ریزی برطرف کرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین به کمک های بسیج در زلزله کرمانشاه اشاره و عنوان کرد: مردم ما مردمی عاطفی و بی بدیل هستند که در بلایا نیز بایستی به کمک های مردمی توجه کرده و نقش مردم و سازمان های مردم نهاد محله‌ای را جدی بگیریم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار