روحانی در دیدار رئیس مجلس لبنان:

بی‌تردید صهیونیست‌ها از ایجاد اختلاف و تفرقه در لبنان سود می‌برند

رئیس‌جمهور در دیدار رئیس مجلس لبنان گفت: صهیونیست‌ها از ایجاد اختلاف و تفرقه در لبنان سود می‌برند، کما اینکه تصور می‌کردند می‌توانند تروریسم و تروریست‌های داعش را برای مدت زمان طولانی در این منطقه نگه دارند.
کد خبر: ۲۷۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ - 17January 2018

بی‌تردید صهیونیست‌ها از ایجاد اختلاف و تفرقه در لبنان سود می‌برندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در دیدار «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان با اشاره به اینکه دولت و ملت لبنان به خوبی توانست از توطئه تفرقه‌افکنانه دشمنان عبور کند، اظهار داشت: بی‌تردید صهیونیست‌ها از ایجاد اختلاف و تفرقه در لبنان سود می‌برند، کمااینکه تصور می‌کردند می‌توانند تروریسم و تروریست‌های داعش را برای مدت زمان طولانی در این منطقه نگه دارند.

وی با بیان اینکه طی ماه‌های اخیر ماهیت حقیقی برخی دولت‌های منطقه برای ملت‌های منطقه و جهان به خوبی روشن شده است، گفت: ما باید در این شرایط سخت منطقه، با افزایش رایزنی‌ها و همکاری‌ها و تدبیر، از این مسیر عبور کرده و مشکلات را پشت سر بگذاریم.

رئیس جمهور توسعه روابط اقتصادی، تجاری، سیاسی، منطقه‌ای و بین‌المللی تهران ـ بیروت را ضروری برشمرد و ادامه داد: دولت و ملت ایران همواره در مسیر مقاومت در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی در کنار دولت و ملت لبنان بوده و خواهد بود.

روحانی خاطرنشان کرد: علاقه، محبت و برادری واقعی بین مردم ایران و لبنان وجود دارد و ملت ایران احترام خاصی برای مردم لبنان به عنوان ملتی بافرهنگ، شجاع و مقاوم قائل هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز منطقه با مشکلات و معضلات فراوانی روبه‌روست، تأکید کرد: همه کشورهای منطقه باید با تمامی توان خود برای بازگرداندن ثبات و امنیت به منطقه تلاش کنند و چاره‌ای جز این وجود ندارد.

روحانی اظهار امیدواری کرد تا همه کشورهای منطقه با به‌کارگرفتن توانمندی‌های خود در راستای تقویت ثبات، ‌امنیت و اتحاد اجازه ندهند که قدرت‌های خارجی به‌ویژه رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها، در تفرقه‌افکنی و دشمن‌پراکنی در این منطقه موفق باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز کشورهای اسلامی در قبال مسائل دنیای اسلام بیش از گذشته مسئولیت دارند و باید تعاملات خود را افزایش دهند، گفت: ما همواره به آینده بهتر برای منطقه امیدواریم و می‌دانیم که با وحدت و اتحاد و جهاد و اجتهاد می‌توانیم با وجود سختی‌ها به اهداف‌مان دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار