کنفرانس خبری رئیس مجلس سوریه و ولایتی؛

ولایتی: مذاکرات برجام تکرار نخواهد شد/ یوسف الصباغ: گروه‌های تروریستی در سوریه رو‌به زوال هستند

رئیس مجلس سوریه با بیان اینکه گروه‌های تروریستی در سوریه رو‌به زوال هستند، گفت: هماهنگی میان ایران و سوریه در تمامی سطوح ادامه دارد چرا که ما توانسته‌ایم توطئه تروریست‌ها را با شکست مواجه کنیم.
کد خبر: ۲۷۴۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳ - 17January 2018

ولایتی/ حموده یوسف الصباغبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، نشست مشترک علی‌اکبر ولایتی مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری و «حموده یوسف الصباغ» عصر امروز در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست، «حموده یوسف الصباغ» رئیس مجلس سوریه اظهار داشت: تشکیل کنفرانس بین‌المجالس اسلامی توسط ایران به‌ویژه در این شرایط زمانی نشانگر موفقیت سیاست جمهوری اسلامی ایران و قدرت این کشور در جمع‌آوری برادران مسلمان در زیر یک سقف است. این اقدام می‌تواند یک نوع مصونیت‌سازی در برابر همه توطئه‌هایی باشد که دشمنان ما از گرد هم آمدن ما خرسند نیستند و توطئه‌چینی می‌کنند اما با هوشیاری می‌توانیم توطئه آنها را خنثی کنیم.

وی در ادامه افزود: هماهنگی میان ایران و سوریه در تمامی سطح سیاسی اجتماعی و اقتصادی ادامه دارد؛ به‌خاطر اینکه ما توانسته‌ایم توطئه تروریست‌ها را با شکست مواجه کنیم و مابقی تروریست‌ها را شکست دهیم.

وی گفت: ایران از اولین لحظاتی که تکفیری سوریه را مورد تجاوز قرار دادند در کنار ما ایستاد.

رئیس مجلس سوریه با بیان اینکه گروه‌های تروریستی در سوریه رو‌به زوال هستند، تصریح کرد: از لحظه‌ای که وارد ایران شدیم احساس کردیم در خانه خودمان و در بین مردم کشورمان حضور داریم. از ایران اسلامی به خاطر حمایت‌هایی که از ما در مبارزه با تکفیری‌ها انجام داد، سپاسگزاریم.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آمریکا در  مناطق شمال سوریه به دنبال چیست؟ خاطرنشان ساخت: آمریکا دائما در تلاش است در منطقه ما آشوب ایجاد کند؛ تحرکات اخیر آمریکا اهمیت چندانی برای ما ندارد. بر تمام ابزار های آمریکا و مزدوران آن غلبه خواهیم کرد.

در ادامه علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل اظهار داشت: اجلاس مجالس کشورهای اسلامی متشکل از ۵۷ کشور است که در سیزدهمین دوره این اجلاس ۴۶ کشور شرکت کرده بودند؛ حضور ۱۵ رئیس مجلس از کشورهای اسلامی در این اجلاس حکایت از روابط خوب ایران با کشورهای اسلامی و نفوذ و اعتبار این کشور در میان ملل و دول اسلامی دارد.

ولایتی ادامه داد: حضور هیات پارلمانی سوریه در این اجلاس ویژگی خاصی دارد؛ چرا که ایران و سوریه روابط استراتژیک همه جانبه دارند. ما توانستیم به کمک کشورهای عضو جبهه مقاومت بر دشمن مشترک غلبه پیدا کنیم و مانع تجزیه سوریه شویم.

وی گفت: آنچه که امروز آمریکایی ها در رابطه با ما مطرح می کنند، این است که ایران نباید در منطقه غرب آسیا حضور و نفوذ  داشته باشد. همه اینها عکس العمل شکست آمریکایی ها در عراق و سوریه است.

ولایتی خاطرنشان ساخت: دولت و ملت عراق بر داعش پیروز شده اند. دولت و ملت سوریه نیز بر داعش، جبهه النصره و سایر تکفیری ها پیروز شده اند. توطئه آمریکایی در لبنان مبنی بر استعفای سعد حریری با شکست روبرو شده است. کودتای آنها در یمن با مرگ علی عبد الله صالح خنثی شده است. توطئه آنها در خصوص تجزیه عراق نیز با شکست مواجه شده است. توطئه آنها در ایجاد آشوب در ایران متحمل شکست شد.

وی گفت: آمریکایی ها با تلاش هایی که کردند نتوانستند نفوذ ایران را کاهش دهند. آنها ادعا می کنند که ایرانی ها نباید مسلح باشند و نفوذ منطقه ای داشته باشند؛ این در حالی است که کشورهای پیرامون ایران مسلح هستند. حضور در منطقه حق ماست. آمریکایی ها و غربی ها هیچ توجیهی برای حضور غاصبانه خود در منطیه ندارند.

ولایتی گفت: آمریکایی ها چه بخواهند چه نخواهند، حضور آنها در منطقه غرب آسیا و شرق آسیا رو  به پایان است. روابط ایران و سوریه از پیروزی انقلاب اسلامی رو به رشد بوده است.

ولایتی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه ترامپ با اصلاح برجام به دنبال چه چیزی است؟، گفت: مذاکرات برجام نه تکرار خواهد شد و نه چیزی به بندهای آن اضافه می شود،  ادعاهای رئیس جمهور آمریکا مورد قبول ایران نیست. یکی از ادعاهایی که آمریکایی ها مطرح می کنند  این است که ما توان موشکی نداشته باشیم و در منطقه نیز حضور پیدا نکنیم لذا من میگویم اگر قرار است کسی در منطقه حضور داشته باشد آن کشورهای منطقه هستند؛ چراکه حضور آن ها جز حقوق اولیه این کشورها است.

وی گفت: یکی دیگر از ادعاهای آمریکایی ها بازدید از مراکز نظامی کشور ما است که ما به هیچ عنوان اجازه بازدید از مراکز نظامی و هر کسی از هر کجا و هر سازمانی که باشد را نمی دهیم.

ولایتی خاطرنشان کرد: برجام قابل مذاکره مجدد نیست. ایران به تمام تعهدات برجامی خود عمل کرده است اما طرف مقابل که قرار بود تحریم های اقتصادی علیه کشورمان را برطرف کند در این زمینه هیچ اقدامی انجام نداده است.

انتهای پیام/411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار