المیادین اعلام کرد؛

ترکیه خودروی نیروهای تحت حمایت آمریکا در حومه لاذقیه را منهدم کرد

المیادین از انهدام یک دستگاه خودروی متعلق به نیروهای تحت حمایت آمریکا در حومه استان لاذقیه در سوریه توسط ترکیه خبر داد و اعلام کرد که همه سرنشینان آن نیز کشته شده‌اند.
کد خبر: ۲۷۴۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵ - 17January 2018

ترکیه خودروی نیروهای تحت حمایت آمریکا در حومه لاذقیه را منهدم کردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، نیروهای ترکیه خودروی متعلق به نیروهای تحت حمایت آمریکا در جبل ترکمان واقع در حومه استان لاذقیه در سوریه را هدف قرار دادند.

بر اساس اعلام المیادین، در این حمله تمام سرنشینان خودرو کشته شدند.

این در حالیست که شورای امنیت ملی ترکیه با هدف بررسی آغاز عملیات نظامی ارتش این کشور علیه کُردهای وای‌پی‌جی در شهر عفرین سوریه، تشکیل جلسه داده است.

نشست مذکور با حضور رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری و تنی چند از سران ارشد نظامی و دولتی این کشور برگزار شده و ادامه دارد.

لازم به ذکر است، ائتلاف موسوم به مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا سه روز پیش (یکشنبه) اعلام کرد که همراه با گروه‌های معارض سوریه قصد دارد نیروی مرزی جدیدی متشکل از ۳۰ هزار نفر در سوریه تشکیل دهد؛ اقدامی که بر عصبانیت ترکیه درباره کمک های واشنگتن به کُردهای مورد حمایت آمریکا افزوده است.

یک مقام ارشد نظامی ترکیه در این باره اعلام کرده بود که دلیل احضار کاردار آمریکا در آنکارا به وزارت خارجه کشورش در روز چهارشنبه هفته گذشته نیز همین مورد بوده است.

نیروهای جدید تحت فرماندهی نیروهای دموکراتیک سوریه (از گروه های کُردی تحت حمایت آمریکا در سوریه) بوده و قرار است حمایت ها و کمک های واشنگتن را نیز دریافت کنند.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار