خبرنگار ارتش سوریه به شهادت رسید

«ولید خلیل» خبرنگار بخش رسانه‌ای ارتش سوریه در جریان پوشش تصویری عملیات نیروهای نظامی این کشور در منطقه حرستا واقع در حاشیه شرقی دمشق به شهادت رسید.
کد خبر: ۲۷۴۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ - 18January 2018

خبرنگار ارتش سوریه به شهادت رسیدبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، خلیل به عنوان خبرنگار جنگی در مناطق عملیاتی حضور داشت و روز گذشته در جریان پوشش خبری عملیات ارتش در منطقه حرستا واقع در حومه استان ریف دمشق به شهادت رسید.

وی پیش از این در مناطق مختلفی همچون بوکمال، المیادین، بستان القصر، شیخ سعید، حلب و شهر القصیر در سوریه فعالیت‌های خبری داشته است.

شبکه موسوم به حقوق بشر سوریه هفته گذشته در گزارش سالانه خود مدعی شد که 42 خبرنگار از جمله یک خبرنگار زن در سال 2017 در سوریه کشته شدند.

پایگاه خبری «عنب بلدی» که رسانه معارضان سوری به شمار می‌رود، نوشت که تروریست‌ها در سال گذشته میلادی 11 خبرنگار را کشتند و افزون بر آن سه روزنامه‌نگار دیگر نیز به دست مخالفان مسلح کشته شدند.

براساس این گزارش، ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا یک خبرنگار را کشت و 27 تن دیگر از اصحاب رسانه نیز به دست گروه‌های ناشناس جان باختند.

براساس گزارش سالانه سازمان حقوق بشر سوریه، 93 خبرنگار نیز از سوی طرف‌های درگیر در سوریه ربوده یا بازداشت شده‌اند.

فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران ضمن اعلام این خبر که در جریان پوشش خبری حوادث سوریه، 10 روزنامه‌نگار کشته شدند، افزود: شرایط روزنامه‌نگاران همچنان در سوریه بحرانی است، هرچند میزان نقض قوانین این گروه در سال گذشته میلادی اندکی بهبود یافته است.

سوریه بیش از هفت سال است به دلیل حضور گروه‌های مسلح و تروریستی نظیر داعش و جبهه النصره که از سوی غرب و برخی کشورهای منطقه حمایت می‌شوند، با بحران رو به رو است.

انتهای پیام/ 115

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار