سردار حسین سلامی:

امروز آمریکا را تا شرق مدیترانه عقب رانده‌ایم/ سیطره آمریکا بر جهان شکست خورده است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: روزگاری مستشاران نظامی آمریکایی، ایران را اداره می‌کردند، اما امروز نه تنها در ایران حضور ندارند بلکه تا شرق مدیترانه پس رانده شدند و تا دریای سرخ تحت تعقیبند.
کد خبر: ۲۷۴۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ - 18January 2018

امروز آمریکا را تا شرق مدیترانه عقب رانده‌ایم/ سیطره آمریکا بر جهان شکست خورده استبه گزارش دفاع پرس از تبریز، سردار سرتیپ پاسدار «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز (پنج‌شنبه) در آیین تودیع و معارفه فرمانده سپاه «عاشورا» استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: آمریکایی‌ها بی‌بدیل ترین قدرت تاریخ بشر از جهت مظاهر مادی و سیاسی هستند، اما بارها از ملت ایران شکست خورده و ناکام مانده‌اند.

وی ادامه داد: ماهواره‌ها و مراکز تولید فیلم‌های جهانی، شبکه‌های اطلاع رسانی جهانی، بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی و قدرت نظامی تحت سیطره آمریکا است، ما همه این‌ها را می‌دانیم اما همین قدرت بزرگ در این چهل سال گذشته که تمرکز خود را بر قلب تحول اسلام گذاشته، فقط شکست خوردن را از ما آموخته است.

وی افزود: روزگاری استعمارگران تمام تمرکز خود را بر این کشور گذاشتند تا به تاریخ کشور ما برگردند لذا یک جنگ هشت ساله جهانی را مدیریت کردند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تأکید کرد: در واقعیت تنها جنگ بین عراق و ایران نبود، بلکه عقبه سیاسی و عملیات روانی و رسانه‌ای کاملاً جهانی داشت.

وی افزود: بخشی از قدرت‌های جهان و ائتلاف جهانی با سناریوهایی مشخص و ویران‌گر حضور داشتند، اما ملت ایران با تکیه بر قرآن ایستاد و با الهام از عاشورا و ولایت فقیه آنان را شکست داد، این ایران به اضافه اسلام و قرآن چیزی است که دشمنان ما می‌خواهد با خط تفرقه آن را از اذهان ملت ما محو کند.

سردار سلامی گفت: در جنگ هشت ساله، ایران پیروز و دشمنان مأیوس شدند و حقیقت ظهور قدرت جدید به نام اسلام را پذیرفتند، یعنی هندسه جهان دارای ضلع جدید شد و خداوند اراده کرد تا در عرصه‌های سخت به امتحان در بیاییم و قدرتمند شویم تا ادبیات مقاومت در برابر قدرت‌های بزرگ و ظرفیت‌های خود ایجاد کنیم.

وی افزود: بعد از جنگ ما راهبرد و استراتژی دفاعی مقابله قدرت تاریخ بشر را تجربه کردیم و اگر امروز می‌بینیم ارکان دفاعی ما به قدری مستحکم و به قدری عمیق هستند که هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند نگاه چپ به آن داشته باشد، ناشی از تاریخ روشن کوتاه اما فشرده است.

سردار سلامی با بیان این‌که جهاد امروز مشخصه اصلی جهان اسلام است، اذعان کرد: امروز همه جا میدان جهاد علیه اسلام و مسلمانان و جهان اسلام شده است.

وی همچنین با اشاره به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر ترس ایران از آن‌ها، گفت: روزگاری مستشاران نظامی آمریکایی، ایران را اداره می‌کردند، اما امروز نه تنها در ایران حضور ندارند بلکه تا شرق مدیترانه پس رانده شدند و تا دریای سرخ تحت تعقیبند، آمریکایی‌ها قدرت خلق پیروزی ندارند.

جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید بر پایان ذخایر استراتژیک در آمریکا، گفت: آن‌ها هر چه هزینه کردند، انقلاب اسلامی نفع آن را برد.

وی خاطرنشان کرد: امروز شکست سیطره آمریکا برجهان را مشاهده کردید آنان تمام قدرت خود را بسیج کردند تا در سازمان ملل علیه ایران رأی‌گیری کنند در خود فتنه هم آمریکایی‌ها می‌گویند که اگر رفتار شتاب‌زده آنان بدون روانشناسی رفتار مردم ایران نبود، این شکست به نام آن‌ها رقم نمی‌خورد.

سردار سلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آذربایجان مهد تجلی و ظهور شخصیت‌های بزرگ و تاریخ این سرزمین گواه این حقایق است و رفتاری که مردم این سرزمین در فتنه اخیر نشان دادند، آزمون پرافتخار دیگری برای بصیرت و ژرفای این مردم بوده است.

وی افزود: درست است تدبیر صحیح مسئولان، دوراندیشی و اقدامات مناسب یکی از دلایل پیشگیری بود، اما این آگاهی در وجدان عمومی مردم وجود داشت که باعث شد مردم حق را از باطل تشخیص دهند.

سردار سلامی با تأکید بر این‌که در مقطع حساس انقلاب اسلامی به سر می‌بریم، متذکر شد: اسلام برای باز کردن غل و زنجیر بردگی و برای آزاد کردن انسان‌ها از اسارت، اجتناب از طاغوت، احیای کرامت انسان‌ها، ایجاد روح حریت، آزادگی و تحقق عدالت ظهور کرد.

وی با بیان این‌که هر بار اسلام بر عرصه حاکمیت ظهور داشت، همه ستمگران با تمام قوا در مقابل آن ایستادگی کردند، ادامه داد: در ابتدای ظهور اسلام نیز همه کفار و مشرکان صف‌آرایی کردند و پیامبر (ص) با مردمی قلیل و ضعیف از قدرت‌مندان آن روز عبور کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: در دوران انقلاب، زمانی که مسلمانان در گورستانی از جهل مدرن به خواب رفته بودند، همه هویت و شخصیت و حیثیت و فرهنگ غنی در پیشگاه حس قدرت طلبی قدرت‌مندان ذبح شده بود، اسلام آمد تا هویت از دست رفته را به مسلمانان برگرداند، تا آنان را از خواب شبیه به مرگ بیدار کند و کرامت و اقتدار و شوکت آنان را بازگرداند، لذا شایسته نبوده و نیست که «یهود» و «نصارا» اولیای مسلمانان باشند.

وی بیان کرد: امام راحل بیرق این آزادی و استقلال را با انقلاب اسلامی برافراشت و همه منافقان و مستکبران، مانند صدر اسلام مقابل آن ایستادند و یک تاریخ سختی آفریده شد.

سردار سلامی تأکید کرد: در گذرگاه این تاریخ پر فراز چهل ساله زندگی کرده‌ایم و هر کدام از این فرازها کافی‌ است برای هر کشور بزرگ دیگری که تاریخ متفاوت و شکست رقم بزند، اما ملت بزرگ ایران به برکت رهبری امام (ره) و رهنمودهای حیاتی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) توانست بر طاغوت‌های بزرگ که هرکدام امپراطوری بی‌نظیر بشر بودند، فائق آیند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار