عملیات «بیت­‌المقدس ۲» در مشهد بازخوانی شد

پنجمین جلسه حفظ و انسجام «راویان فتح رضوی» همزمان با سالگرد عملیات «بیت‌­المقدس ۲» با هدف بازخوانی این عملیات و بررسی نقش یگان­‌های خراسان در عملیات در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۴۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹ - 18January 2018

عملیات «بیت­‌المقدس ۲» در مشهد بازخوانی شدبه گزارش دفاع پرس از مشهد، پنجمین جلسه حفظ و انسجام «راویان فتح رضوی» همزمان با سالگرد عملیات «بیت‌المقدس ۲»  با حضور جمعی از راویان و پیشکسوتان دفاع مقدس در دفتر انجمن راویان فتح رضوی برگزار شد.

در ابتدای این نشست «حسین حیدری» از رزمندگان گردان «والعادیات» لشکر ۲۱ امام رضا (ع) در دوران دفاع مقدس، به تشریح منطقه عملیاتی «بیت‌المقدس ۲» و اهداف و دستاورد‌های این عملیات پرداخت.

در ادامه «غلامحسن یساقی» فرمانده گردان «سیف‌الله» لشکر ۵ نصر در دوران دفاع مقدس، به بیان چگونگی عبور گردان تحت امرش از گردنه «الاغلو» و دست‌یابی به اهداف از پیش تعیین شده، پرداخت.

سومین راوی این نشست صمیمی، «هادی نعمتی» فرمانده گردان «الحدید» لشکر ۲۱ امام رضا (ع) در دوران دفاع مقدس بود.

وی اظهار داشت: گردان «الحدید» اولین گردانی بود که از لشکر ۲۱ امام رضا (ع) مأموریت پیدا کرد تا به «الاغلو» اعزام شود. ستون کشی نیرو‌های این گردان با توجه به شرایط جوی و سرمای حاکم بر منطقه برای حضور در گردنه «الاغلو» خود یک عملیات بود.

وی در پایان سخنانش نحوه انتقال پیکر مطهر شهدای گردان «الحدید» و جمعی از شهدای گردان «روح الله» لشکر ۵ نصر را با توجه به کوهستانی و برفی بودن منطقه بیان کرد.

همچنین «فریدون حسن ­زاده» چهارمین راوی این جلسه که فرماندهی یکی از گردان­‌های لشکر ۲۱ امام رضا (ع) در دوران دفاع مقدس را بر عهده داشته و همچنین از نیرو‌های واحد اطلاعات عملیات این لشکر بود نیز به بیان دشواری­‌های عملیات «بیت‌المقدس ۲» پرداخت.

در این مراسم، «سیدرضا طباطبایی» معاون دیده‌­بانی لشکر ۵ نصر در دوران دفاع مقدس نیز به بیان نقش دیده‌­بانی این لشکر در عملیات «بیت‌المقدس ۲» پرداخت و با ذکر خاطراتی از شهدای این واحد در این عملیات، یاد و خاطره آن‌ها را گرامی داشت.

در پایان این نشست سرهنگ «حسن باخرد» مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه امام رضا (ع) در خصوص برنامه­‌های این سازمان در راهیان نور مطالبی را بیان کرد.

خاطرنشان می‌شود، عملیات «بیت‌المقدس ۲» در ۲۵ دی­‌ماه سال ۱۳۶۶ با رمز مبارک «یا زهرا (س)» در محور «قمیش - سلیمانیه» به منظور آزادسازی ارتفاعات غرب شهر «ماووت» عراق در منطقه‌ای به وسعت ۱۳۰ کیلومترمربع به طور مشترک با حضور نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انجام شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار