فرمانده سپاه ناحیه مقاومت سنندج:

۲۸ دی‌ماه روز ملی «ایثار و مقاومت مردم کردستان» است/ جنگ سوریه، جنگ علیه ایران اما در خاک سوریه بود

«عیسی رحیمی‌زاده» با اشاره به اینکه ۲۸ دی‌ماه به‌عنوان روز ملی «ایثار و مقاومت مردم کردستان» در تقویم ملی ثبت شده است، گفت: ۲۸ دی مؤکد این است که نباید تصور کرد جنگ به اتمام رسیده است، جنگ در بُعد نظامی به اتمام رسید، اما در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، علمی، اجتماعی و... کماکان ادامه دارد.
کد خبر: ۲۷۴۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ - 18January 2018

۲۸ دی‌ماه روز ملی «ایثار و مقاومت مردم کردستان» است/ جنگ سوریه، جنگ علیه ایران، اما در خاک سوریه بودبه گزارش دفاع پرس از سنندج، «عیسی رحیمی‌زاده» فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان سنندج، صبح امروز (پنج‌شنبه) در آیین گرامی‌داشت ۲۸ دی‌ماه مصادف با روز «ایثار و مقاومت مردم کردستان»، با اشاره به این‌که توحش جدید و یک جاهلیت مدرن در این عصر توسط اسکتبار جهانی شکل گرفته است، اظهار داشت: این امر تلاشی از سوی استکبار جهانی است که در طول ۳۰ سال برنامه‌ریزی شده تا از طریق آن با ایجاد حصار امنتیی برای استعمار جهانی، مسلمان غرب آسیا را برعلیه هم برآشفته و به جان هم اندازند.

وی با بیان این‌که بعد از هشت سال فنته دیگری نیز علیه ایران اسلامی شکل گرفت، افزود: این فتنه مشابه فتنه ۱۳۸۸ بود با این تفاوت که شعار فتنه ۸۸ سیاسی و معطوف به تقلب در انتخابات بود، اما در فتنه ۹۶ شعار فتنه مشکلات اقتصادی و گرانی با محور اجتماعی و صنفی بود.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت سنندج با ذکر این نکته که در فتنه ۸۸ دشمن کشته‌سازی کرد، تصریح کرد: به دلیل عدم آگاهی برخی از مردم، این امر سوء تعبیراتی را به دنبال داشت، اما در فتنه ۹۶ به علت پیروزی بصیرت و آگاهی مردم بازخورد و انعکاس ۲۲ کشته‌ای که در فتنه ۹۶ توسط استکبار و مبادی اسکتبار جان خود را از دست دادند، برعکس شد و علیه خود استکبار نمود یافت.

وی دلیل این امر را نشان از بصیریت و روشنگری مردم این سرزمین دانست و اظهار داشت: فتنه‌ی ۹۶ که نقشه آن طی ماه‌ها در اتاق‌های فکر اسکتبار طراحی شده بود، با گستره وسیع‌تری از فتنه ۸۸ شکل گرفت، اما خوشبختانه در کمتر از ۱۰ روز مهار و کنترل شد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت سنندج با اشاره به این‌که ۲۸ دی‌ماه به‌عنوان روز ملی «ایثار و مقاومت مردمان کردستان» در تقویم ملی ثبت شده است، خاطرنشان کرد: این روز مؤکد این است که نباید تصور کرد جنگ به اتمام رسیده است.

وی با تأکید بر این‌که جنگ در بُعد نظامی به اتمام رسید، اما در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، علمی، اجتماعی و... کماکان ادامه دارد، یادآور شد: امروزه جنگ در عرصه فرهنگی در بعد نرم‌افزاری و با استفاده از تکنولوژی آغاز شده است، بر این اساس باید تمامی اقشار جامعه بصیرت و دشمن‌شناسی خود را حفظ کرده و همواره آماده مقابله با استکبار جهانی باشیم.

رحیمی‌زاده در ادامه با بیان این‌که جغرافیای جنگ تغییر کرده است، خاطرنشان کرد: در فتنه‌هایی که در کشور‌های همسایه ما شکل گرفت، باعث شد که جغرافیای خودمان را در خارج از مرز‌های ایران اسلامی تغییر دهیم.

وی یادآور شد: جنگ علیه سوریه، جنگ علیه ایران اسلامی اما در خاک سوریه بود، همان‌گونه که جنگ در عراق تا ۴۵ کیلومتری مرز ایران آمد و دشمنان به خیال خام خودشان در تلاش برای نزدیک شدن به مرز‌های ایران اسلامی بودند.

وی در پایان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای ۲۸ دی‌ماه سنندج، حاطرنشان کرد: گرامی می‌داریم حضور خانواده‌های شهیدان و ایثارگرانی که ایثار و جان‌فشانی آنان زینت‌بخش انقلاب اسلامی شد.

خاطرنشان می‌شود، در روز ۲۸ دی ماه سال ۱۳۶۵ بمب‌افکن‌های رژیم بعث عراق به مناطق مسکونی شهر سنندج حمله کردند که بر اثر این حمله، در کمتر از چند دقیقه بیش از ۲۲۰ نفر شهید و بالغ بر ۱۲۳ نفر نیز به شدت مجروح شدند که تنها بیمارستان شهر سنندج نیز گنجایش و ظرفیت این همه مجروح را در آن روز‌ها نداشت و البته امکانات لازم هم برای خدمت رسانی به افراد مجروح و همچنین تدفین شهدا در دسترس نبود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار